تاریخ : 18:07 - 1395/04/24
کد خبر : 54069
سرویس خبری :
 

بزرگترین کارخانه پروتئینِ «سویا» بعد از برجام تعطیل شد

از ۱۷ کارخانه تنها ۶ کارخانه، آن هم با یک سوم ظرفیت تولید می‌کنند!

بزرگترین کارخانه پروتئینِ «سویا» بعد از برجام تعطیل شد

رییس اتحادیه تولیدکنندگان سویا گفت: تمام این شرایط باعث شده تا کارخانجات زیادی تعطیل شوند به طوری که میتوان گفت دو سوم کارخانه‌های حوزه فعالیتی اتحادیه ما تعطیل شده است.

کارگرآنلاین: بهمن باقری، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان سویا گفت: دولت هیچ حمایتی در این مدت از تولید نکرده است و همین باعث شده تا روز به روز اوضاع تولیدکنندگان از قبل بدتر شود، نقدینگی کاهش یافته و هیچ گونه تسهیلات مناسبی را برای آنان در نظر نمی‌گیرد و یارانه‌ انرژی هم که قرار بود به تولیدکنندگان تعلق بگیرد، تاکنون داده نشده است.

وی ادامه داد: وضعیت تسهیلات بانکی نیز نه تنها بهتر از قبل نشده است که بدتر نیز شده زیرا بانک‌ها حاضر نیستند منابع خود را برای تولید بگذارند.

باقری اضافه کرد: تمام این شرایط باعث شده تا کارخانجات زیادی تعطیل شوند به طوری که میتوان گفت دو سوم کارخانه‌های حوزه فعالیتی اتحادیه ما تعطیل شده است. یعنی از 17 کارخانه تنها 6 کارخانه سرپا است و بقیه تعطیل شده اند و یا تنها بنا به سفارش کار می کنند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان سویا با اشاره به این مطلب که یکی از بزرگترین کارخانه‌های پروتئین سازی کشور که در اصفهان واقع شده و در واقع جز بزرگترین کارخانه های تولید پروتئین است نیز تعطیل شده است، به نسیم آنلاین تأکید کرد: کارخانه‌هایی هم که تعطیل نشده‌اند تنها با یک سوم و یا نهایتا نصف ظرفیت خود تولید میکنند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین متأسفانه در جریان همه مشکلات هستند نه اینکه ندانند چه خبر است اما منابع و همچنین اراده‌ای برای بهبودی بخشیدن به اوضاع و پیگیری موضوع و همچنین منابعی وجود ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفم که دولت ما را کمک نمیکند درباره اوضاع تولید بعد از برجام نیز تصریح کرد: بعد از برجام نیز هیچ تغییری را شاهد نبودیم. نسیم آنلاین