تاریخ : 11:46 - 1395/05/04
کد خبر : 54552
سرویس خبری :
 

حیوانی ناشناخته عامل رعب و وحشت مردم کرمان شد

حیوانی ناشناخته عامل رعب و وحشت مردم کرمان شد

حمله یک حیوان وحشی ناشناخته باعث ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی شهداد شده است.

کارگرآنلاین: طی یک ماهه گذشته حمله یک یا چند حیوان وحشی ناشناخته به دام ها و طیور در بخش شهداد بیش از یکصد دام و قریب به یکصد عدد انواع طیور را تلف و بیش از یک میلیارد ریال به دامداران منطقه خسارت زده است.

این حیوان درنده که به گفته اهالی در ساعات پایانی شب و اوایل بامداد به دنبال طعمه می رود، با حمله به دام ها فقط قسمت های درونی شکم را می خورد و بقیه لاشه را رها می کند.

یکی از اهالی شهداد که خواست نامش محفوظ بماند گفت: مسئولان محیط زیست چند حیوان را جهت تکثیر وارد شهداد کرده اند اما مدیران محیط زیست اظهار نظر را تکذیب و اظهار کرده اند: خشکسالی های اخیر باعث شده است این حیوان از کوهستان های اطراف به آبادی و شهر بیاید.

محمد جلالی از دامداران جوان منطقه می گوید: این حیوان دو عدد از گوسفندان مرا دریده است و به بخشداری کلانتری و محیط زیست نیز مراجعه کرده ام اما جوابی دریافت نکرده ام.

وی گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد و محیط زیست هم نتواند او را زنده گیری کند شکارچیان منطقه وارد عمل شده و آن را از پای در خواهند آورد.

دیگر کشاورز و دامدار شهدادی ضمن ابراز گلایه از مسولین مربوطه گفت: بنده بیش از یکصد راس دام داشتم و تاکنون ۲۴ عدد از گوسفندانم توسط این حیوان عجیب دریده شده است و من نیز نا امید و همه گوسفندانم را به غیر از چندتا از آنها را فروختم.

آقای میرعبدالهی تصریح کرد: من سه تا از بچه گوسفندها را از ترس حیوان شب ها در اتاق منزل نگهداری می کنم.

یکی دیگر از دامداران با عصبانیت از مسئله پیش آمده گفت: بنده سه عدد از دام هایم را از دست دادم و جرات اینکه شبها فرزندانم را تنها از خانه بیرون بفرستم ندارم.

آقای علی یدالهی می افزاید: اگر محیط زیست نمی تواند در این خصوص کاری انجام دهد ما خودمان در این رابطه اقدام خواهیم کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شهداد هم ضمن تایید موارد فوق، خسارت وارده به دامداران و دامپروران را بیش از یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این حیوان وحشی آسایش را از مردم و دامداران سلب کرده است.

حسین باقری نژاد خواستار پرداخت خسارت به دامدران و دامپروران و همچنین زنده گیری این حیوان توسط محیط زیست شد و گفت: باید با گرفتن این حیوان وحشی از خسارات جانی انسانی در آینده جلوگیری کرد./باشگاه خبرنگاران