تاریخ : 12:33 - 1395/05/10
کد خبر : 54714
سرویس خبری :
 

رئیس فدراسیونی که گاوداری می‌کند

ورزشکاران با جهادگران بسیجی راهی مناطق محروم شوند

رئیس فدراسیونی که گاوداری می‌کند

رئیس فدراسیون بسکتبال در کنار ورزش و مدیریت فدراسیون به کار گاوداری هم مشغول است و می‌گوید: ورزشکاران باید در کنار جهادگران در اردوهای جهادی به مردم محروم خدمت کنند.

کارگرآنلاین: به گزارش  سازمان بسیج سازندگی، محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر نقش ورزشکاران در گسترش فرهنگ جهادی، گفت: من علاقه مند هستم که به همراه فرزندم در اردوی جهادی شرکت کنم و این برای من مایه افتخار و سربلندی است.

وی گفت: پیشنهاد من این است که جهادگران با برنامه ریزی مناسب ورزشکاران کشور را نیز با خود به اردوهای جهادی ببرند. بنده به عنوان کسی که همواره در ورزش بوده اطلاع دارم که روحیه جهادی در میان ورزشکاران ما کاملا برجسته است و آن ها پشتیبان فرهنگ جهادی هستند.

رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جهادی، با بیان اینکه توجه به محرومان و مستضعفان از جمله مهمترین ارزش ها و شعارهای انقلاب اسلامی است، گفت: بسیجیان جهادگر در گرما و سرما همدم مردم محروم و سختی کشیده در نقاط دور افتاده کشور هستند و بدون کمترین منتی در رکاب رهبر انقلاب به ملت ایران خدمت می کنند.


محمود مشحون با بیان اینکه بسیج یعنی متن مردم و این مردم هستند که بسیج را اداره می کنند، خاطرنشان کرد: در سال ها نخست انقلاب، این جهاد سازندگی بود که پرچم محرومیت زدایی و رسیدگی به مستضعفان را در دست داشت. امروز بحمدالله بسیج سازندگی بار دیگر پرچم نوکری و خدمت به مستضعفان را برافراشته است.


وی افزود: خلوص و ایثار در چهره های جوانانی که در اردوهای جهادی شرکت می کنند، موج می زند. این جوانان مومن خود را سپر بلای مستضعفان قرار داده اند و به رغم کوتاهی ها و کمبودها هرچه دارند به میدان آورده اند. این درسی است برای همه مسئولان کشور و مهمتر از آن اینکه نسل جدید فرهنگ ایثار و مسئولیت پذیری را از آنان می آموزد.


رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه مهاجرت روستائیان به شهرها و بی کاری مردم در نقاط محروم، آسیب بسیار مهم و خطرناکی محسوب می شود، اظهارکرد: من به عنوان یک روستازاده به خوبی بر اهمیت زنده بودن روستاها و محوریت آن در اقتصاد ملی واقفم. خالی شدن روستاها از مردم برای خودکفایی کشور و اقتصاد ملی تهدید بسیار بزرگی است.

من شنیده ام که جهادگران در برنامه اردوهای جهادی شان، اشتغالزایی و شکوفایی ظرفیت های روستا را نیز گنجانده اند که مایه امیدواری است. اما لازم است برای حل مشکلات روستاها دولت با همه توان وارد عرصه شود.


محمود مشحون با تاکید بر نقش ورزشکاران در گسترش فرهنگ جهادی، گفت: من علاقمند هستم که به همراه فرزندم در اردوی جهادی شرکت کنم و این برای من مایه افتخار و سربلندی است. پیشنهاد من این است که جهادگران با برنامه ریزی مناسب  ورزشکاران کشور را نیز با خود به اردوهای جهادی ببرند. بنده به عنوان کسی که همواره در ورزش بوده اطلاع دارم که روحیه جهادی در میان ورزشکاران ما کاملا برجسته است و آن ها پشتیبان فرهنگ جهادی هستند.


وی افزود: به اعتقاد من ترویج اخلاق اسلامی و کار فرهنگی از مهمترین وظایف جهادگران است که اثر آن با خدمات رایج اردوهای جهادی نظیر فعالیتهای پزشکی و عمرانی که البته آن ها هم در جای خود بسیار مهم، گسترده، اثرگذار و ارزشمند هستند، قابل قیاس نیست.


رئیس فدراسیون بسکتبال اظهارکرد: امیدوارم روزی جوانان جهادگر که عمرشان را در اردوهای جهادی گذرانده اند، مدیران اصلی جمهوری اسلامی شوند. آن روز است که خدمت رسانی به ملت شریف ایران دگرگون خواهد شد. این جوانان جهادگر هستند که داوطلبانه طعم سختی را به نفس خود چشانده اند و می دانند درد مردمی که شغل و مسکن ندارند چیست. اگر این جهادگران روزی مدیر شوند ملت ایران شاهد موفقیت های بی پایان و سربلندی های تمام نشدنی خواهد بود.