تاریخ : 12:35 - 1395/05/10
کد خبر : 54715
سرویس خبری :
 

سهام «شرکت ملی نفتکش ایران» برای اولین بار وارد بورس می‌شود

معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری:

سهام «شرکت ملی نفتکش ایران» برای اولین بار وارد بورس می‌شود

معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری از عرضه سهام شرکت ملی نفتکش ایران در بازار سهام خبر داد و گفت: پیش از عرضه، اقدامات مربوط به آماده‌سازی توسط هلدینگ مالی،‌بانکی و امور سهام صندوق در حال انجام است.

کارگرآنلاین: محمود شهشهانی‌پور با اشاره به فعالیت‌های بورسی صندوق بازنشستگی کشوری و در پاسخ به این سوال که چرا سهم این صندوق در بازار سرمایه کم است، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که می‌توانیم برای واقعی کردن ثروت صندوق انجام دهیم استفاده از مزیت‌های بازار سرمایه  است.

وی افزود: سال گذشته سه شرکت از مجموعه شرکت‌های پگاه استانی را وارد بورس کردیم و برای تسهیل ورود شرکت‌ها از طریق هلدینگ مالی،‌ بانکی و سهام صندوق بازنشستگی کشوری کارگروهی را برای آماده‌سازی شرکت‌های زیرمجموعه دیگر تشکیل دادیم.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری همچنین با اشاره به اینکه در هلدینگ مالی از نیروهای متخصص، باتجربه و سالم برای افزایش ثروت صندوق دعوت به همکاری کرده‌ایم گفت: قصد داریم تا در آینده سرمایه‌گذاری‌های بورسی صندوق را موثرتر و بیشتر و کارآمدتر از گذشته انجام دهیم.

شهشهانی‌پور در ادامه از عرضه سهام شرکت ملی نفتکش ایران به عنوان بزرگترین ناوگان حمل و نقل نفتی دنیا در بازار سهام خبر داد و گفت: قصد داریم این شرکت را وارد بورس کنیم و پیش از آن تمام اقدامات مربوط به شفاف‌سازی و آماده‌سازی استانداردها را انجام خواهیم داد.

وی گفت: برای ایجاد تنوع و افزایش شفافیت دارایی‌های صندوق، شرکت‌ها و بنگاه‌های دیگری را وارد بازار سهام خواهیم کرد که پس از نهایی شدن به طور رسمی اعلام می‌کنیم.

هم اکنون صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی نفت از سهامداران عمده شرکت ملی نفتکش ایران به شمار می‌روند./فارس