تاریخ : 20:08 - 1395/05/10
کد خبر : 54788
سرویس خبری :
 

تنها ۲ مورد از حقوق‌ مدیران وزارت صنعت نامتعارف بود که حل شد

تنها ۲ مورد از حقوق‌ مدیران وزارت صنعت نامتعارف بود که حل شد

معاون نیروی انسانی وزیر صنعت با بیان اینکه بخشنامه وزیر درباره رسیدگی به حقوق افراد زیرمجموعه این وزارتخانه به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: براساس نتایج به عمل آمده یکی دو مورد از حقوق‌ مدیران خارج از حالت متعارف بود که این موضوع برطرف شد.

کارگرآنلاین: در رابطه با دستور ویژه نعمت‌زاده برای ساماندهی حقوق مدیران شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه از جمله مدیران فولادی، اظهار داشت: در شرکت‌های نسل اول که به صورت مستقیم زیرمجموعه وزارت صنعت هستند بررسی‌ها انجام و 80 درصد آن به مرحله پایانی رسیده است. براساس نتایج به عمل آمده یکی دو مورد از حقوق‌ مدیران خارج از حالت متعارف بود که این موضوع برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه در شرکت‌های واگذار شده که وزارت صنعت به صورت غیرمستقیم در آنها سهام دارد نیز یکی دو مورد شناسایی و مورد اصلاح قرار گرفت، افزود:  در مورد مجتمع فولاد مبارکه یک اشکال در اطلاع رسانی بوجود آمده بود زیرا پاداش به شخص حقوقی پرداخت  شده بود نه فرد که این موضوع باعث شد تا ابهاماتی بوجود آید.

معاون نیروی انسانی وزارت صنعت در خصوص حقوق مدیران فولاد مبارکه نیز گفت: قرار است شورای حقوق و دستمزد براساس بودجه سال 95 سقف و کف حقوق‌ مدیران را مشخص کند. حال اگر کسی رقم بیشتری دریافت کرده باشد باید مبالغ اضافی را که از اول سال جاری دریافت کرده بازگرداند.

فیاض تصریح کرد: بخشنامه وزیر صنعت در رسیدگی به حقوق افراد زیرمجموعه این وزارتخانه به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده و آنها موظفند کتباً چگونگی اجرای این بخشنامه را اعلام نمایند و ظرف یک هفته جاری باید این گزارشات به وزارت صنعت ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبت کشور پیشتر خبر داده بود، در وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ها و سازمان های تابعه آن از جمله سازمان های گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی 38 پرونده به مبلغ 36 هزار میلیارد ریال در خصوص حقوق های نجومی تشکیل شده است./تسنیم