تاریخ : 23:07 - 1395/05/10
کد خبر : 54791
سرویس خبری :
 

آزمون استخدامی با دستور روحانی به تعویق افتاد

آزمون استخدامی با دستور روحانی به تعویق افتاد

رئیس‌جمهور دستور داد تا هنگام اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت، اصلاح شود.

کارگرآنلاین:حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دستور داد تا هنگام اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت، اصلاح شود.

این دستور حجت‌الاسلام حسن روحانی، در پی اعلام خبر "برگزاری آزمون جامع استخدامی و عناوین شغلی و سهمیه‌های تبعیض‌آمیز جنسیتی در نظر گرفته شده توسط دستگاه‌های اجرایی" صادر شد.

رئیس‌جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیئت وزیران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را موظف کرد ضمن ابطال سهمیه‌های مبتنی بر تبعیضات ناروا، به سرعت نسبت به بازنگری عناوین شغلی و سهمیه‌های استخدامی با رویکرد عدالت و پیش‌بینی تناسب سهمیه استخدامی زنان در فرصت‌های شغلی متناسب با شایستگی‌ها و در چارچوب برنامه‌ها و وعده‌های رییس‌ جمهور اقدام نماید و نتیجه اصلاحات به هیأت وزیران گزارش شود.

در ادامه، هیئت وزیران با اختصاص مبلغ 500 میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار موافقت کرد. این اقدام با هدف افزایش بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی و صرفه‌جویی در مصرف آب انجام می‌گیرد.

در راستای تعیین تکلیف نرخ و فرآیند تسویه بدهکاران ارزی از محل حساب ذخیره ارزی، دولت با تسری مهلت تمدید شده برای بدهکارانی که نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نموده ولیکن تاکنون موفق به تسویه کامل بدهی‌شان نشده‌اند، موافقت کرد./تسنیم