تاریخ : 18:05 - 1395/05/11
کد خبر : 54878
سرویس خبری :
 

 ایجاد ۱۵۰ هزار شغل از سوی بسیج سازندگی/۹۹ هزار واحد کوچک ایجاد کرده‌ایم

ایجاد ۱۵۰ هزار شغل از سوی بسیج سازندگی/۹۹ هزار واحد کوچک ایجاد کرده‌ایم

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی در دو سال گذشته بیش از ۹۹ هزار واحد کوچک در کشور ایجاد کرده‌که حجم اشتغال در این کارگاه‌ها بیش از ۱۵۰ هزار نفر است.

کارگرآنلاین: سردار نعمان غلامی  با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی در کشور اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی محرومیت زدایی با توجه به ظرفیت‌های بسیج سازندگی و نیروهای بسیجی و جهادی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی دستگاهی اجرایی است که با استفاده از ظرفیت نیروهای بسیجی و کمک دستگاه‌های دولتی، پروژه‌ای را که در نقاط روستایی قابلیت اجرایی دارد با همکاری نیروهای بسیجی در مناطق محروم انجام می‌دهد.

 وی با بیان اینکه بسیج سازندگی از سال 1379 بیش از 112 هزار پروژه در نقاط مختلف کشور اجرا کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 3500 گروه جهادی در کشور وجود دارد که به کمک این عزیزان کارهای جهادی انجام می‌شود.

سردار غلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته 900 هزار نفر را به اردوهای جهادی اعم از 1 روزه تا7 روزه اعزام کردیم، گفت: اعزام 1 میلیون و 250 هزار نفر از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی است که در برنامه‌های سازندگی و محرومیت زدایی آنها به‌کار می‌گیریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه مهمترین موضوع در زمان حاضر اقتصاد مقاومتی و انجام دادن برنامه‌هایی است که به جهت ایجاد اشتغال، تولید و توسعه باشد، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی نقش و فعالیت خود را در این حوزه از سال 92 آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 92 تا  94 بیش از 99 هزار واحد کوچک در کشور ایجاد کرده‌ایم که حجم اشتغال در این کارگاه‌ها بیش از  150 هزار نفر است اظهار کرد: منابع مورد نیاز این افراد از طریق بانک مهر اقتصاد تامین و الگوها را نیز در سطح استانی و ملی معرفی می‌کنیم.

سردار غلامی هدف از این کار را ترغیب جوانان برشمرد و اظهار داشت: بسیج سازندگی به‌دنبال این هدف است تا با داشتن تجربه سه ساله امسال 70 هزار شغل را در کشور ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تمرکز بسیج سازندگی را در ایجاد صنایع تبدیلی کوچک خانگی برشمرد و تصریح کرد: امسال برای اجرای این امر و تحقق منویات مقام معظم رهبری در هر شهرستان یک الگوی صنایع تبدیلی را ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با ایجاد 500 قطب صنایع تبدیلی زمینه را برای تکثیر این موارد در آینده ایجاد کنیم، افزود: در شهرستان بهشهر حدود 13 هزار هکتار باغ انار موجود است و با توجه به حجم ضایعاتی که در این محصول وجود دارد در جلسه‌ای مصوب شد تا با توجه به مشهور بودن "انار اشرف" آن مکان را تبدیل به "قطب رب انار" کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی 50 هزار واحد تبدیلی و اقتصاد مقاومتی را در کشور ایجاد می‌کنیم، گفت: 12 هزار صنایع تبدیلی و 38 هزار واحدهای اقتصاد مقاومتی که بیشتر در حوزه امنیت غذایی فعال هستند تا پایان سال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قطب‌های صنایع تبدیلی دارای ویژگی و شرایط خاص و برگرفته از تجربه خوشه‌های بومی در کشور هستند، افزود: به‌طور مثال اگر بخواهیم 20 تا 30 واحد تولید نان برنجی را ایجاد کنیم، منطقه خاص جغرافیایی و در کنار هم بودن این واحدها باعث می‌شود تا با تشکیل تشکل‌ها و واحدهای صنفی این کار به سهولت صورت پذیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: امسال 1 میلیون و 250 هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند که تعداد 750 هزار نفر از آنها در اردوهای یک روزه و تعداد 500 هزار نفر آنها در قالب اردوهای چند روزه ساماندهی می‌شوند./تسنیم