تاریخ : 16:43 - 1395/05/12
کد خبر : 54982
سرویس خبری :
 

کاندیدای رد صلاحیت شده صاحب شرکت میلیاردی شد!

کاندیدای رد صلاحیت شده صاحب شرکت میلیاردی شد!

حال با پیوستن پیوندی به کاروان اصلاح طلبان، یک پیام واضح را برای ناظران اقتصاد و سیاست در جامعه ارسال خواهد کرد؛ خیز بزرگ جریان اصلاحات برای تصرف سنگر به سنگر بنگاه‌های بزرگ اقتصادی درزیر پوست جریان اعتدال در سال پایانی دولت حسن روحانی

کارگرآنلاین: رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) پیوستن محمدحسن پیوندی به ترکیب مدیریت این شرکت را یک اقدام در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای و فنی این شرکت برشمرد.

سید عماد حسینی تاکید کرد که تاپیکو اکنون بر روی اهداف تولیدی و توسعه‌ای متمرکز شده و افزود که تغییر مدیریت در این شرکت از ناحیه شستا تصمیم‌گیری شده است.

به تازگی غلامرضا امیر شقاقی مدیر عامل پیشین شرکت سرمایه‌گذاری تاپیکو جای خود را به محمدحسن پیوندی داده است. محمد حسن پیوندی تا همین چند روز قبل معاون مدیر عامل و عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده است.

گفته می‌شود که نامبرده یک بار در تیرماه سال 94 برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی طبس  کاندیدا شده بود که با رد صلاحیت او کار برای زنگنه و تیم همراه او در مجلس به شدت دشوار شد. با این همه پیوندی این بار از ترکیب هیئت مدیره پتروشیمی وداع کرده تا در اردوگاه اصلاح طلبان در شرکت‌های وابسته به شستا جا خوش کند. پیش‌تر هم محمدعلی عمادی معاون سابق زنگنه ریاست در ریاست هیئت مدیره شرکت تاپیکو حضور یافته بود. از نگاه عمادی جا به جایی مدیر عامل کنونی تاپیکو هیچ ربطی به سیاست نداشته، چرا که پیوندی چهره‌ای فنی است و نه سیاسی!

بررسی مختصات جا به جایی یک ماه اخیر در ترکیب شرکت‌های اصلی سرمایه گذاری تامین اجتماعی نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان یکی پس از دیگری به شرکت‌های شستا یا زیر مجموعه‌های آن مهاجرت کرده‌اند که تا اکنون در میان این مهاجرت‌ها چهره‌های برتری چون علی عبدالعلی زاده، نوروززاده، راعی، عابدی و اکنون هم پیوندی به چشم می‌خورد!

گفته می‌شود که محمد حسن پیوندی به دلیل شباهت نام خانوادگی آن از نزدیکی قوم و خویشی با خانواده فریدون (روحانی) هم برخوردار است، هرچند که این فرضیه تا اکنون به صورت قطعی تایید یا رد نشده است اما سفارش رئیس دولت اعتدال برای استفاده از توان پیوندی در صنعت نفت این فرضیه را تقویت کرده است.

خود امیر شقاقی مدیر عامل سابق تاپیکو گفته که از دلیل جا به جایی خود از ترکیب هیئت مدیره این شرکت بی‌اطلاع بوده اما به سادگی می‌توان قرابت سیاسی این عزل و نصب را پیش‌بینی کرد.

سکانس نخست نمایش توزیع کیک بنگاه‌های سرمایه‌ای بر سر سفره جریان اصلاحات با انتصاب دو مرد پرنفوذ به ریاست هیات مدیره و مدیریت عاملی شستا یعنی سیدرضا نوروززاده عضو شورای مرکزی حزب منحله اعتماد ملی و علی عبدالعلی‌زاده وزیر مسکن در دولت اصلاحات و عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت کمنی پیشتر بر روی پرده اکران رفته بود.

حال با پیوستن پیوندی به کاروان اصلاح طلبان، یک پیام واضح را برای ناظران  اقتصاد و سیاست در جامعه ارسال خواهد کرد؛ خیز بزرگ جریان اصلاحات برای تصرف سنگر به سنگر بنگاه‌های بزرگ اقتصادی درزیر پوست جریان اعتدال در سال پایانی دولت حسن روحانی. فرضیه ای که بهره انتخاباتی بردن ازا ین عزل ونصب ها را به شدت تقویت می کند./افکار نیوز