تاریخ : 19:55 - 1395/05/14
کد خبر : 55109
سرویس خبری :
 

کارخانه‌های تولیدی شکر به علت عدم حمایت دولت دچار اختلال هستند

دهقان در جمع کارگران کارخانه قند چناران:

کارخانه‌های تولیدی شکر به علت عدم حمایت دولت دچار اختلال هستند

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس گفت: کارخانجات تولیدی شکر به خاطر هزینه های بالای تولید و عدم حمایت دولت دچار اختلال هستند.

کارگرآنلاین: محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی پس از حضور در جمع کارگران کارخانه قند چناران و جلسه با مدیران این مجموعه و برخی مسوؤلان محلی، اظهار داشت: متاسفانه شاهد این هستیم که شکر به صورت سرسام آوری گران شده است.

وی افزود: امروز در حالی که کارخانجات تولیدی شکر، محصول خود را با نرخ مصوب دو هزار و سیصد تومان و کمتر از آن در بازار به فروش رسانده‌اند، اما دلالان و وارد کنندگان شکر با گران کردن قیمت این محصول به حدود چهار هزار تومان و بالاتر درآمدهای هنگفتی را از آن خود کرده اند.

نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس با انتقاد از عدم حمایت دولت از کارخانجات تولید شکر در کشور، عنوان کرد: سالانه یک و نیم میلیون تن شکر در کشور تولید می‌کنیم و مصرف داخلی حدود دو میلیون تن است؛ اگر واردات پانصد هزار تن مورد نیاز به موقع انجام شود، قیمت شکر به صورت سرسام آور افزایش نیافته و خسارتی مشابه آنچه که شاهد هستیم به مردم وارد نمی‌شود.

دهقان با تاکید بر مشکوک بودن نحوه مدیریت بازار شکر خاطرنشان کرد: متاسفانه با تاخیری که دولت در واردات پانصد هزار تن شکر داشته است اولا شکر، گران شده است و ثانیا زمانی شکر به بازار وارد می‌شود که کارخانجات تولیدی باید خود را برای خرید چغندر قند و تولید شکر آماده کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خاتمه عنوان کرد: سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضائیه باید بررسی کنند چه کسانی از واردات شکر و عرضه آن با قیمت بالا سود برده‌اند و چرا باید به گونهای مدیریت شود که دلالان سودهای سرشاری را از آن خود کنند اما کارخانجات تولیدی دچار اختلال شوند؟/فارس