تاریخ : 14:29 - 1395/05/18
کد خبر : 55337
سرویس خبری :
 

تجمع سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن‌الحجج در مقابل مجلس

تجمع سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن‌الحجج در مقابل مجلس

دلیل تجمع چندباره سپرده‌گذاران مؤسسه ثامن‌الحجج در مقابل مجلس شورای اسلامی این است که بانک پارسیان اعلام کرده، صرفا تا مبلغ ۳۵ میلیون تومان از سپرده‌ها را تعیین تکلیف می‌کند.

کارگرآنلاین:  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره دلایل تجمع سپرده‌گذاران مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج در مقابل مجلس شورای اسلامی در روز گذشته اظهار کرد: مؤسسه ثامن‌الحجج یکی از مؤسسات مالی و اعتباری است که در سراسر کشور شعبه داشته و تبلیغات زیادی هم برای جذب سپرده از مردم در جراید مختلف انجام داده اما اکنون با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: این مؤسسه در تمام شعب خود عنوان کرده است که تحت پوشش بانک مرکزی است اما هنگامی‌که تمام این شعبات تأسیس شده و مردم به این تابلوهای نصب شده با عنوان تحت نظر بانک مرکزی اعتماد کرده‌اند، در نزد مؤسسه ثامن الحجج، سپرده‌گذاری انجام داده‌اند اما اکنون روش شده است که این مؤسسه دارای مجوز نبوده و در حال انحلال است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اکنون قرار است که این مؤسسه در بانک پارسیان ادغام شود اما مشکلی که وجود دارد این است که بانک پارسیان اعلم کرده است که برای سپرده‌های تا سقف ۳۵ میلیون تومان تصمیم‌گیری می‌کند.


نماینده فلاورجان در خانه ملت در پایان گفت: این در حالی است که افراد بسیاری خانه و بقیه زندگی خود را فروخته‌اند که تسهیلات مناسبی دریافت کنند اما اکنون که با این مشکل مواجه شده‌اند در تنگنا و فشار قرار گرفته‌اند؛ لذا تقاضای رسیدگی برای رفع مشکل خود را داشتند./ایکنا