تاریخ : 14:34 - 1395/05/18
کد خبر : 55339
سرویس خبری :
 

 تکذیب کاهش پاداش پایان خدمت بازنشستگان

تکذیب کاهش پاداش پایان خدمت بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه شایعه کاهش پاداش پایان خدمت کارکنان دولت و همچنین محاسبه حقوق بازنشستگی بر مبنای پنج سال آخر خدمت به جای دو سال را دربرنامه پنجساله ششم توسعه کشور تکذیب کرد.

کارگرانلاین: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بهار امسال به طور میانگین روزانه 2 میلیون و 568 هزار بشکه نفت صادر شد که رشد 2 برابری نسبت به زمان مشابه سال قبل نشان می دهد.

«محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت: این میزان سال گذشته حدود یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز بوده است.

**جذب سرمایه گذاری خارجی
آقای نوبخت افزود: در سه ماهه پایانی امسال سرمایه گذاری مستقیم خارجی در 28 طرح به مبلغ 2 میلیارد و 873 میلیون دلار و در چهارماه و نیم امسال در 38 طرح به مبلغ 2 میلیارد و 295 میلیون دلار انجام شده است که در در مجموع سه ماهه پایانی سال گذشته تا نیمه مرداد امسال سرمایه گذاری مستقیم خارجی در 66 طرح کشور به مبلغ 5 میلیارد و 168 میلیون دلار رسید.
 
وی گفت: این 66 طرح عمدتا در بخشهای حمل و نقل ، انرژی های تجدید پذیر، گردشگری، بازیافت، صنایع الکتریکی، غذایی و ماشین آلات بوده است و کاملا مشخص است و می توان از نزدیک آنها را مشاهده کرد.
 
وی گفت: البته از سرمایه گذاری تا تولید محصول مدتی زمان می برد که باید تحمل داشته باشیم و واقعیات را بپذیریم.
 
نوبخت افزود: این درحالی است که پیش از اجرای برجام یعنی در سال 93 در 41 طرح کشور تنها 920 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شد.
 
وی گفت: اما در سال 94 در 63 طرح در مجموع 6 میلیارد و 711 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی انجام شده است.
 
معاون رئیس جمهور گفت: یکی از مباحث برجام این بود که اگر برجام را اجرا کنیم چه دستاوردی دارد؟ که یک عده می گفتند هیچ و یک عده می گفتند می توانیم با اجرای برجام برخی از موانع اقتصادی کشور را برداریم.
 
وی با سپاس از موضع روشنگرانه و شجاعت مقام معظم رهبری نسبت به بدخواهان انقلاب اسلامی گفت: این مواضع و مطالبه گری ایشان ما را نیز در مذاکرات از مطالبه گری بیشتری برخوردار می کرد.
 
وی افزود: یکی از بزرگترین تحریمها، تحریم نفتی بود که آنها توانستند با زورگویی میزان صادرات نفت خام کشور را به 1 میلیون بشکه در روز تقلیل دهند درحالی که ما پیش از آن 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کردیم.
 
وی با بیان اینکه آنها قصد داشتند کاهش صادرات نفت ایران را به حدی ادامه دهند که مجبور شویم نفت را در برابر غذا بفروشیم گفت: اولین کار دولت این بود که جلوی کاهش صادرات نفتی را گرفت.
 
وی گفت: آیا کسی هست که بگوید ما نتوانستیم تحریمهای نفتی را بهم بزنیم و صادرات را از یک میلیون بشکه به بیش از 2 میلیون بشکه در روز برسانیم؟
 
نوبخت افزود: ‌امروز اگر موفق شده ایم پول گندم گندمکاران و هزینه های جاری کشور را پرداخت کنیم بخش قابل توجهی از آن به خاطر آن است که از تحریم نفتی خارج شده ایم و توانستیم پول نقد را به ریال تبدیل و آن را خرج هزینه های جاری و عمرانی کنیم.
 
وی گفت: از رهبر معظم انقلاب سپاسگذاریم که هدایت می کنند و راه را با فشار و منطق به طرف خارجی برای ما هموارتر می سازند.
 
نوبخت با اشاره به بحث پرداخت 400 میلیون دلاری آمریکا به ایران در روزهای اخیر گفت: در واقع با احتساب سود ، این مبلغ بالغ بر 1 میلیارد و 700 میلیون دلار بود که از مطالبات ایران پرداخت شد.

**تکذیب کاهش پاداش پایان خدمت کارکنان دولت
نوبخت شایعه کاهش پاداش پایان خدمت کارکنان دولت و همچنین محاسبه حقوق بازنشستگی بر مبنای پنج سال آخر خدمت به جای دو سال را دربرنامه پنجساله ششم توسعه کشور تکذیب کرد.
وی گفت: چنین موضوعی در لایحه دولت وجود نداشته اما گاهی گفته شده در ویرایش اولیه وجود داشته و سپس حذف شده است که باید گفت؛ اینکه موضوعی در پیش نویس وجود داشته و رسانه ای با بی اخلاقی نسخه پیش نویس را منتشر می کند، بحث دیگری است. اما مبنای کار همان چیزی است که در دولت تصویب و تقدیم مجلس شده است.

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش در جمع خبرنگاران آمار بخش کشاورزی را نشان دهنده رشد خوب در این بخش خواند و گفت:‌ ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان بالغ بر 12 هزار و 964 میلیارد تومان است که تا امروز 6 هزار و 95 میلیارد تومان آن را پرداخت کردیم و در صدد هستیم 6 هزار و 800 میلیارد تومان باقی مانده را در اسرع وقت بپردازیم.

نوبخت افزود: اگر همین روند در بخش خرید گندم ادامه یابد از واردات این کالای راهبردی بی نیاز خواهیم شد.