تاریخ : 12:53 - 1395/05/19
کد خبر : 55428
سرویس خبری :
 

ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در طرح تکاپو مشروط به همکاری دستگاه‌هاست

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی:

ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در طرح تکاپو مشروط به همکاری دستگاه‌هاست

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هدفگذاری اشتغال در راستای طرح تکاپو افزود:پیش‌بینی ۵۰۰ هزار شغل در طرح تکاپو انجام شده است اما این موضوع بستگی به همکاری دستگاه‌ها دارد.

کارگرآنلاین: علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) به همراه امضای یادداشت تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت کار و وزارت  ارتباطات  با اشاره به اشتغال زایی در استان کردستان گفت: پیش‌بینی ایجاد 130 هزار شغل تا پایان سال 95 در حوزه ICT انجام شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره اشتغالزایی در رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بحث اشتغالزایی در کشاورزی  در کنار اشتغالزایی در رشته شغلی ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستور کار  داریم.

ربیعی بیان کرد: حفظ 50 هزار شغل در بخش کشاورزی پیش‌بینی شده است. در واقع در هیچ دوره‌ای به این اندازه کارشناسی شده و سخت‌کوشانه در حوزه اشتغال تلاش نشده بود و با کمک مسئولان طرح‌های اشتعالزایی به طور دقیق دنبال می‌شود.آمارها نشان می‌دهد که اشتغال در حوزه کشاورزی افزایش پیدا کرده است اما مهاجرت نیز به دنبال آن افزایش پیدا کرده است.

ربیعی پیش‌بینی کرد طی دو سال آینده در راستای طرح تکاپو 6هزار شغل در استان کردستان ایجاد شود. پیش‌بینی 500 هزار شغل در طرح تکاپو انجام شده است اما این موضوع بستگی به همکاری دستگاه‌ها دارد.