تاریخ : 12:24 - 1395/05/21
کد خبر : 55571
سرویس خبری :
 

وجود بیش از 6 میلیون بیکار در کشور

ضرورت ارتقای مهارت‌ها در جوانان جویای کار

وجود بیش از 6 میلیون بیکار در کشور

معاون اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیش از 6 میلیون جوان بیکار در کشور وجود دارد گفت: یکی از مهمترین نیازهای امروز جوانان جویای کار ارتقای مهارت است.

کارگرآنلاین: حجت‌الله میرزایی صبح امروز در سومین همایش گردهمایی مسؤولان امور جوانان کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور توسعه اشتغال و ضرورت توجه به این مهم است.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز جوانان فارغ‌التحصیل در رشته‌های مختلف هنوز بیکار هستند و برای جذب در محیط‌های کاری به بن‌بست می‌خورند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه مسؤولان باید اهتمام ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یکی از مهمترین نیازهای جوانان جویای کار ارتقای مهارت است.

میرزایی با بیان اینکه از تعداد بیش از 6 میلیون جمعیت بیکار در کشور 4 میلیون نفر آنها فاقد مهارت‌های لازم هستند و همین امر مشکلات پیدا شدن کار را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید ساماندهی اشتغال جوانان را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های کاری خود قرار دهیم افزود: نبود کار و درآمد برای جوانان آسیب‌هایی را به همراه دارد که مشکلات آنان را دوچندان خواهد کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه هم‌اکنون ایجاد و حفظ بنگاه‌های اقتصادی در کشور بسیار دشوار است،‌ بیان داشت: حفظ این بنگاه‌ها به دلیل وجود شرایط اقتصادی امروز بسیار دشوار شده است و نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه جوانان نیز باید توقع خود را کمی پایین بیاورند افزود: ارتقای فرهنگ کار تیمی در کشور هنوز جا نیفتاده است لذا با توجه به تأثیرات مهم کار تیمی باید این فرهنگ را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

میرزایی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف تأکید کرد و بیان داشت: جوانان قشری فعال، ‌خلاق و مستعد هستند لذا باید از ظرفیت‌های آنان در مسیر توسعه استفاده کرد./فارس