تاریخ : 17:18 - 1395/05/23
کد خبر : 55617
سرویس خبری :
 

تجمع متقاضیان مسکن مهر روبه روی فرمانداری خرمشهر

تجمع متقاضیان مسکن مهر روبه روی فرمانداری خرمشهر

متقاضیان مسکن مهر روبه روی فرمانداری خرمشهرتجمع کردند.

کارگرآنلاین: جمعی از متقاضیان مسکن مهر خرمشهر در اعتراض به آنچه که تحویل نشدن واحدهای مسکن در منطقه 42 هکتاری این شهر عنوان کردند شنبه مقابل فرمانداری ویژه خرمشهر تجمع کردند.

نماینده این تجمع 20 نفره گفت:با توجه به گذشت 9 سال از زمان آغاز طرح احداث مسکن مهر در منطقه 42 هکتاری تاکنون اقدامی برای تحویل مسکن به متقاضیان خرمشهری نشده است.

سید جاسم موسوی افزود: طبق تعهدات مسئولان مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدت تحویل واحدهای مسکونی 18 ماه اعلام شده بود درحالی که زمان زیادی از این تاریخ می گذرد و قیمت های تکمیل هر واحد از متری سه میلیون ریال به هفت میلیون ریال افزایش یافته است.

وی گفت:مسئولان در مراجعه مکرر متقاضیان پاسخ قانع کننده ای نمی دهند و آماده نشدن زیرساخت ها را دلیل اصلی واگذار نشدن واحدها اعلام می کنند در حالی که چندین سال از آغاز ساخت این واحدها می گذرد.

موسوی افزود: بیشتر متقاضیان مبلغ 250 میلیون ریال آورده اولیه را به پیمانکار پرداخت، و برای دریافت تسهیلات مسکن نیز به بانک عامل معرفی شدند اما خبری از تحویل مسکن به آنها نیست.

وی گفت: ما متقاضیان مسکن هم اکنون در شرایط سختی در مسکن استیجاری و فرسوده زندگی می کنیم و از مسئولان به ویژه فرمانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و دیگر دست اندرکاران مسکن خواستار پیگیری و تسریع در امر واگذاری مسکن هستیم.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های مسکن مهر خرمشهر عمده ترین مشکل واگذار نشدن مسکن به متقاضایان را آماده نشدن زیرساخت ها در سایت 42 هکتاری اعلام کرد و گفت: آماده نشدن زیرساخت های از جمله آب و فاضلاب، گاز، برق، آسفالت، تلفن از مشکلات این سایت است.

فرشید زارع صادر نشدن پایان کار از سوی شهرداری را یکی دیگر از مشکلات مسکن مهر 42 هکتاری و واگذار نشدن آنها به متقاضیان دانست و افزود:از مجموع یک هزار و 212 واحد مسکونی منطقه 42 هکتاری خرمشهر 537 متقاضی آورده ساخت واحد مسکن را پرداخت کرده اند.

وی گفت: 240 واحد تکمیل و آماده واگذاری است که در صورت فراهم شدن زیرساخت ها و همکاری شهرداری برای صدور پایان کار به متقاضیان واگذار می شود.

زارع افزود: بیشتر واحدها دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و در صورت فراهم شدن زیرساخت های این منطقه تا پایان امسال 450 واحد به مالکان مسکن مهر تحویل داده می شود./باشگاه خبنگاران