تاریخ : 10:45 - 1395/05/24
کد خبر : 55671
سرویس خبری :
 

یک جوان با دست خالی برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرد

یک جوان با دست خالی برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرد

یک جوان روستایی بعد از فراغت از تحصیل دانشگاهی به کمک تسهیلات ۴۳ میلیون تومانی صندوق کارآفرینی امید و با تولید لباس بیمارستانی برای ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

کارگرآنلاین: به گزارش سازمان بسیج سازندگی، حمزه امینی جوان کارافرین بوکانی است که با پشتکار فراوان طی دو سال گذشته جزء کارآفرینان موفق استان آذربایجان غربی و شهرستان شود.

با توجه به شرایط بحران اقتصادی در اقصی نقاط جهان و وجود فشار تحریم‌ها بر کشور عزیزمان ایران اسلامی ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی و توجه به اقتصاد مقاومتی از جمله مهمترین مسائلی است که می تواند چرخه تولید اقتصادی را به حرکت در آورد.

وجود منابع مهم سرمایه‌ای زمینه ساز بسیاری از فعالیت‌های کارآفرینانه است و چه بسا با اتکا به وجود جوانان پرتوان این مرز و بوم کار و کارآفرینی به جایگاه خود دست یابد.

حمزه امینی متولد 1369 اهل و ساکن شهرستان بوکان است که در خانواده ای روستایی به دنیا آمد و توانست تحصیلات تکمیلی خود را در رشته مدیریت اجرایی به پایان برساند.

این جوان کارآفرین بوکانی بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس فعالیت اقتصادی خود را در حوزه تولید البسه بیمارستانی آغاز کرد و هم اکنون همراه خانواده خود برای 30 نفر از بانوان بوکانی اشتغال زایی کرده است.

این جوان کارافرین بوکانی با پشتکار فراوان توانسته است طی دو سال گذشته جزء کارآفرینان موفق استان و شهرستان باشد که در این راستا خبرنگار مادر گفت و گو با این جوان موفق بوکانی مصاحبه ای ترتیب داد که توجه شما را به آن جلب می کنم.


لطفا خودتان را بیشتر معرفی کنید؟

اینجانب حمزه امینی متولد سال 1369 از روستای نوبار از توابع بخش مرکزی بوکان هستم.

ایده تولید البسه پزشکی از کجا به ذهن شما رسید؟

با توجه به موقعیت اشتغال استان و همچنین شهرستان در پایان تحصیلات دانشگاهی در سال 93 به فکر راه اندازی کارگاه تولیدی افتادم که در منطقه مشابه آن وجود نداشته باشد که در پایان خط تولیدی البسه یک بار مصرف بیمارستانی را مناسب تر از طرح های دیگر دیدم.

لطفا در رابطه با تولیدات خود بیشتر توضیح دهید؟

در حال حاضر پکیچ کامل البسه یک بار مصرف بیمارستانی، لباس های شخصی و همچنین کیسه های زباله مخصوص برای ماشین را در کارگاه تولید می‌کنیم.

طی دو سال گذشته نیز توانستیم تولید خود را به استانهای تهران، اذربایجان شرقی، کردستان و اردبیل عرضه کنیم و در سال جدید نیز امید دارم تولیدات خود را به کشورهای افغانستان، ترکیه و عراق صادر کنیم.

با چه سرمایه ای این کار را شروع کردید؟

حدودا 43 میلیون تومان دریافت تسهیلات خود اشتغالی از صندوق کارآفرینی امید و پس انداز خودم شروع کردم .

یکی از دغدغه های اصلی ما هم اکنون تأمین مواد اولیه کار است که امیدوارم با همکاری موسسه کارافرین امید و حمایت مسئولان بتوانیم نگرانی های تامین مواد اولیه را نیز حل کنیم تا همچنان بتوانیم به کار خود با تلاش بیشتر ادامه دهیم.

چند نفر در این کار فعالیت می کنند و چه تخصصی باید داشته باشند ؟

در ابتدای کار بیش از 10 نفر از بانوان بوکانی در کارگاه همراه ما بودند، ولی خوشبختانه هم اکنون بیش از 30 نفر در حال کار در این کارگاه تولیدی هستند.

در طول آغاز فعالیت تا کنون با چه مشکلاتی مواجه شدید؟

استقبال کم، من را از ادامه فعالیت دل سرد می کرد که با توکل بر خدای متعال، تلاش و پشت کار و همچنین دقت و نظم در کار توانستم اهدافم را پیش ببرم .

میزان ظرفیت تولید شما در سال به چند پکیچ می رسد؟

در ابتدای کار ما امید وار بودیم که بتوانیم میزان ظرفیت تولید سالیانه خود را به 10 هزار بسته برسانیم که با پشتکار این مهم را محقق کردیم و توانستیم از این نیز فراتر گام برداریم و تولید ماهانه خود را به بیش از 15 هزار بسته برسانیم.

تا کنون خانواده در این راه چه کمکی به شما کردند؟

خوشبختانه هم اکنون بنده این کارگاه را همراه خانواده می چرخانم و پدر و مادر و خواهرم در این کار نقش بسیار موثر و سازنده ای داشتند و همچنین حضور خانواده خودم در محیط کارگاه باعث ایجاد یک نوع دلگرمی برای دیگر کارمندان کاراه شده است که اغلب آنها خانم هستند.

چه صحبتی برای جوانان بوکانی دارید؟

بنده از تمام جوانان شهرمان و کسانی که لیسانس و یا مدرک علمی دارند و احساس می کنند که باید در خانه بنشینند و منتظر کارهای رسمی و دولتی بمانند در خواست می کنم که به فکر کار آفرینی، اشتغال‌زایی و تولید در زمینه‌های مختلف باشیم.