تاریخ : 15:45 - 1395/05/26
کد خبر : 55784
سرویس خبری : سیاسی
 

روسیه از آسمان ایران داعش را بمباران کرد +عکس

روسیه از آسمان ایران داعش را بمباران کرد +عکس

بمب افکن ها و جنگنده های روسی صبح امروز با استفاده از آسمان ایران به اهداف خود در سوریه حمله کردند.

کارگرآنلاین: خبرگزاری رویترز نوشت: بمب افکن ها و جنگنده های روسی صبح امروز با استفاده از آسمان ایران به اهداف خود در سوریه حمله کردند.

 

رویترز نوشت: بعد از توافقات بین دو کشور، مسکو هواپیماهای جنگنده خود را در پایگاه هوایی در ایران به زمین نشاند تا از ایران به سوریه و اهداف خود حمله کند و این امر نیز در پیشبرد و افزایش روابط نظامی و کمپین جنگ سوریه بوده است.

 

رویترز افزود: استقرار بمب افکن ها و جنگنده ها در محدوده ی ایران ، مزیت هایی را برای نیروی هوافضای روسیه به همراه دارد. رسانه های عربی خبر می دهند که توافق نظامی با تهران باعث کمتر شدن زمان پرواز تا 60 درصد می شود. اکنون برای حملات هوایی به سوریه ، تو-22 ام 3 از فرودگاه نظامی در مزدوک اوستیایی شمالی پرواز می کنند در واقع پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه سوریه برای این بمب افکن ها که یکی از بزرگترین ها در جهان هستند مناسب نیست.

 

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز نوشت: وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های تو-22 ام 3 و سو-24 را در ایران تایید کرد. روز سه شنبه این هواپیما ها با پرواز از فرودگاه نظامی همدان به مواضع داعش در سوریه حمله کردند. همچنین رئیس کمیته مربوط به دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه ، ویکتور ازروف به ریانوواستی گفت : شورای فدراسیون روسیه آماده است توافق با ایران در خصوص استقرار ناوگان هوایی نیروهای مسلح روسیه در پایگاه هوایی همدان را تصویب نماید ، در صورتی که این توافق انجام شود.