تاریخ : 09:33 - 1395/05/28
کد خبر : 55903
سرویس خبری : سیاسی
 

زنان زیبای روسی در پایگاه هوایی ایران!

زنان زیبای روسی در پایگاه هوایی ایران!

علی رغم اعلام جزییات بکارگیری پایگاه هوایی نوژه توسط ایران، رسانه های وابسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس می خواهند شایع کنند که این پایگاه هوایی متعلق به روسیه شده است.

کارگرآنلاین: استفاده از پایگاه هوایی همدان برای بمباران داعش توسط بمب افکن های روسیه موجی از واکنش ها را در رسانه های بین المللی در پی داشت؛ چرا که بعد از انقلاب  سابقه نداشته که ایران اجازه استفاده از پایگاه های هوایی خود را به بیگانه بدهد.

 

رسانه های عربی به ویژه رسانه های وابسته به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، این اقدام ایران را با اقدام سران این کشورها مقایسه می کنند که پایگاه های هوایی در اختیار آمریکا قرار داده اند.

 

رسانه های مذکور، طبق روال همیشه سوژه ای برای جنگ رسانه ای علیه ایران پیدا کرده اند و تحلیلگران بی سواد خود را بسیج کرده اند و شایع می کنند که ایران یک پایگاه هوایی به روس ها داده و روسیه صاحب یک پایگاه هوایی در ایران شده است.

 

علی رغم اعلام جزییات بکارگیری پایگاه هوایی نوژه توسط ایران، رسانه های وابسته به کشورهای حاشیه خلیج فارس می خواهند شایع کنند که این پایگاه هوایی متعلق به روسیه شده است. حال آنکه هیچ شباهتی میان اقدام سران عرب و ایران درباره در اختیار قرار دادن پایگاه هوایی به ابرقدرت ها وجود ندارد.

 

سران عرب از روی ترس، پایگاه های هوایی خود را در اختیار آمریکا قرار می دهند و نظامیان و جنگنده های بیگانه در این پایگاه ها مستقر می شوند به گونه ای که این پایگاه ها به ملک مشروط آمریکا تبدیل شده اند.

 

نظامیان آمریکا، پایگاه های هوایی کشورهای عربی را به محل برگزاری پارتی های شبانه و مختط تبدیل کرده اند و سالیانه میلیون ها دلار از خزانه این کشورها صرف حضور نظامی بیگانه در این پایگاه ها می شود.

 

از همین جاست که رسانه های وابسته به عربستان و شور ای همکاری خلیج فارس تلاش خود را متمرکز این مسئله کردند که شایع کنند ایران هم مانند سران بی عرضه عرب پایگاه هوایی در اختیار بیگانه قرار داده و زنان زیبای روس در این پایگاه به‌سر می برند و ایران مانند اعراب، سرسپرده بیگانه شده است.

 

این در حالی است که علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع همکاری نظامی ایران و روسیه برای استفاده از پایگاه هوایی همدان، گفت: "آنچه در پایگاه نوژه همدان رخ می‌دهد پرواز هواپیماهای روسیه است و پایگاه هوایی همدان نه پایگاه روسیه شده و نه جنگنده‌ای در پایگاه نوژه مستقر شده است."

 

وی تأکید کرد: "تنها اقدامی که صورت می‌گیرد این است که هنگام پرواز اجازه داده می‌شود جنگنده‌های روسی برای دریافت سوخت در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و چهارجانبه از این پایگاه استفاده کنند."

 

رسانه های بین المللی با پوشش دادن خبر بکارگیری پایگاه هوایی نوژه همدان توسط روسیه، به تحلیل و بررسی این اقدام راهبردی ایران پرداختند و آن را منعکس کردند. این مسئله در مقایسه با بی تفاوت بودن رسانه های بین المللی نسبت به قرار گرفتن پایگاه هوایی در اختیار آمریکا توسط اعراب، اوج اهمیت این اقدام راهبردی ایران را نشان می دهد.

 

روزنامه رای الیوم که از لندن بروز رسانی می شود، به قلم عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب نوشت: «پیام استفاده روسیه از  پایگاه‌ همدان واضح است و در تأکید بر استراتژیک بودن روابط بین مسکو و تهران خلاصه می‌شود. روسیه، که پایگاه‌هایی هوایی در «حمیمیم» در شمال سوریه دارد، نیازی به روی آوردن به پایگاه‌های هوایی ایران ندارد. این پایگاه‌ها به حلب خیلی نزدیک‌تر است و با همه انواع بمب‌افکن‌ها و هواپیماهای جنگی پر شده است.»

 

سی ان ان آمریکا هم طی تحلیلی گزارش داد: «اهمیت بکارگیری پایگاه هوایی همدان تنها به ایران محدود نمی شود؛ بلکه این اولین باری است که روسیه از پایگاه هایی خارج از سوریه علیه داعش وارد عمل می شود. تحلیلگران مسائل سیاسی به خوبی  واقف هستند که این یک تحول راهبردی بزرگ برای مسکو است؛ چرا که جای پای روسیه- همپیمان قوی ایران- را در خاورمیانه محکم تر خواهد کرد.»

 

روزنامه النشره لبنان در خبری گزارش داد: «روسیه در حالی از ایران به بمباران داعش اقدام کرد ه است که تاکنون و بعد از پیروزی انقلاب، اجازه استقرار بیگانه در پایگاه های هوایی خود را نداده است. ایران با همکاری روسیه از خلأیی که آمریکا در منطقه به‌جاگذاشته استفاده کرد و جایگاه خود را در منطقه از طریق هدف قرار دادن تروریست ها در سوریه تقویت کرد.»

 

پایگاه صهیونیستی المصدر هم در این رابطه گزارش داد: بکارگیری پایگاه هوایی همدان توسط روس ها، نشان دهنده افزایش چشمگیر روابط سیاسی روسیه و ایران است که هر دو از همپیمانان دمشق محسوب می‌شوند.

 

روزنامه المنار فلسطین در خبری نوشت: «ایران با در اختیار دادن پایگاه هوایی به روسیه قدرت های منطقه ای و بین المللی را در موضع انفعالی قرار داد. آمریکا با این اقدام ایران گیج شد و آن را تأسف بار توصیف و اعلام کرد که ما را "غافلگیر" نکرد. ترکیه هم به فکر واگذاری پایگاه هوایی آنجرلیک به روس ها شد و اعراب از آسوده خاطر شدن دمشق در پی اقدام مذکور ایران سخن می گویند.»/جام نیوز