تاریخ : 12:47 - 1395/05/29
کد خبر : 55951
سرویس خبری : سیاسی
 

متأسفانه هیأت نظارت بر اجرای برجام عملکرد شفافی نداشت

بعد از ۷ماه باید به مردم گزارش دهند

متأسفانه هیأت نظارت بر اجرای برجام عملکرد شفافی نداشت

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقض عهد مکرر طرف مقابل در اجرای برجام و نقش هیأت نظارت بر اجرای برجام برای گزارش به مردم تأکید کرد هیأت نظارت بر اجرای برجام باید با گذشت 7 ماه از اجرای این توافق به مردم گزارش کند.

کارگرآنلاین: پرویز داودی کارشناس مسائل سیاسی و معاون اول دولت نهم در گفت‌وگو با فارس،‌با اشاره به نقض عهد مکرر طرف مقابل در اجرای برجام و نقش هیأت نظارت بر اجرای برجام برای گزارش به مردم اظهار داشت: با توجه به اینکه هیأت نظارت بر برجام، با توصیه رهبر انقلاب ایجاد شد، وظایف بسیار سنگینی در مقابل مردم و رهبری دارد و از این رو انتظار می‌رود که برای آگاه‌سازی مردم جدی‌تر وارد عرصه شود.

داودی با تاکید بر اینکه متاسفانه تاکنون چنین عملکردی را از هیأت نظارت ندیده‌ایم، یادآور شد: عدم شفافیت و اطلاع‌رسانی به مردم به ضرر ملت خواهد بود چرا که امکان سوءاستفاده و قصور در جهت منافع مردم را ایجاد می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تجربه‌های تاریخی کشورمان و خسارت‌های جبران‌ناپذیر در مواقعی که شفافیت کمرنگ و مخفی‌کاری پررنگ بوده است، تصریح  کرد: هیأت نظارت بر اجرای برجام قطعا باید با گذشت 7 ماه از اجرای این توافق گزارشی به مردم ارائه کند.

وی با اشاره به اظهار نظر برخی از اعضای این هیأت مبنی بر اینکه موارد مربوط به اجرای برجام صرفا به مقام معظم رهبری ارائه می‌شود، گفت: این صحبت در حالی است که بسیاری از مسائل از سوی خود مقام معظم رهبری شفاف و روشن اعلام می‌شود و ایشان همه را در جریان موضوعات اساسی کشور می‌گذارند لذا این هیأت نیز باید به طریق اولی این سیاست را در پیش بگیرد و گزارش‌های خود را به مردم ارائه دهد.