تاریخ : 11:25 - 1395/06/10
کد خبر : 56448
سرویس خبری : سیاسی
 

 بزرگ کردن سایه جنگ سرپوشی برای عملی نشدن وعده ها

یادآوری وعده های دولت به دولت

بزرگ کردن سایه جنگ سرپوشی برای عملی نشدن وعده ها

داخلی آرشیو خبر سیاسی توصیه به دیگران ۰ چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹ این تفاسیر انحرافی پسا برجامی در حالی این روزها قرار است جای مباحث رونق اقتصادی و وفور نعمت باد باران و حتی حل مشکل کم آبی بعد از برجام! را بگیرد که دوستان دولتی هیچگاه نمی گویند که مگر قرار بود عهدنامه ترکمنچای را به خورده مردم بدهند که حداقل انتظار از برجام را که همان لغو قطعنامه های ظالمانه بود را به عنوان یک اصل و تنها دستاورد برجام تعریف می نمایند!

کارگرآنلاین: این روزها بخاطر عملی نشدن وعده های دولت برای پسا برجام جامعه یک سئوال واضح از رییس جمهور و اعضای ستاد برجام دارند و آن هم این است که پس آن آفتاب تابان که می گفتید به کجا رسید؟

بنا بر این گزارش مردم برای سال پایانی دولت یازدهم توقع دارند تا وعده های رییس جمهور محقق شود اما قطعا انتظار این را ندارند که باز درب بر همان پاشنه سال 92 و تکرار الفاظ خوش رنگ و لعاب بچرخد و دوباره مردم سخن از امید و تدبیر واهی بشنوند.

آنهایی که در اولین بازگشت ظریف از مذاکرات 5+1 و نطق رییس جمهور روحانی امیدوار به گشایش اقتصادی و رونق کسب وکار بودند این روزها سخنان عجیبی را از همان طراحان می شنوند که پیش از این اصلا عنوان نمی شد و آنهم اینکه برجام سایه جنگ را از سر کشور و مردم دور کرد؟!

و یا آفتاب تابانی که رییس جمهور قول طلوعش را داده بود به جایی رسیده است که دیگر دولت تنها برجام بی حاصل برای سفره های مردم را تنها کار کافی ای سه سال خود فرض نماید و رییس جمهور محترم در همایش روز دولت چنین می فرمایند که :

" اگر دولت کاری جز برجام و یا طرح تحول سلامت نکرده بود، برای دستاورد سه ساله کافی بود..."

رئیس‌ جمهور محترم در ادامه افزود: " کدام کشور بوده است که 7 قطعنامه فصل هفتمی شورای امنیت را بدون اینکه یک روز اجرا کند، با قدرت دیپلماسی آن‌ها را لغو کند؟ باید به ایستادگی ملت و کار مخلصانه دیپلمات‌های کشورمان افتخار کنیم و رفتار کودکانه، از روی حسد و حزبی و جناحی عمل کردن ما را از وظایف اصلی منحرف نکند..."

به گزارش عصر امروز همچنین هاشمی استاندار تهران در جلسه شورای اداری استان تهران با پر رنگ کردن خطر جنگ بدون استدلال منطقی چنین اظهار داشته است: " مگر آمریکا نرفت خودش صدام را ساقط کرد؟ چطور شد که ٩ سال طول کشید عراق از فصل ٧ شورای امنیت سازمان ملل خارج شود، چرا ما ناشکریم؟ ما نه تنها از این فصل خارج شدیم بلکه ٦ قطعنامه علیه ایران هم لغو شد این عزت یک کشور و ملت است..."

و یا محسن صفایی فراهانی عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت در گفتگو با روزنامه آفتاب چنین گوید: " می‌گویند حالا که برجام اتفاق افتاد چه چیزی بر سر سفره مردم آمد و مردم چه عایدشان شد؟ در حالی که به نظر من باید بگویند که اگر برجام نبود چه بر سر سفره مردم می‌ماند؟ اگر برجام نبود، الان قیمت دلار در بازار چند بود؟ وضعیت تورم به کجا رسیده بود؟..."

 این تفاسیر انحرافی پسا برجامی در حالی این روزها قرار است جای مباحث رونق اقتصادی و وفور نعمت باد باران و حتی حل مشکل کم آبی بعد از برجام! را بگیرد که دوستان دولتی هیچگاه نمی گویند که مگر قرار بود عهدنامه ترکمنچای را به خورده مردم بدهند که حداقل انتظار از برجام را که همان لغو قطعنامه های ظالمانه بود را به عنوان یک اصل و تنها دستاورد برجام تعریف می نمایند!

همه دیگر به خوبی متوجه شده اند اینکه پس از محقق نشدن خوشبینی های حضرات از دستاوردهای برجام یا بهتر بگوییم دل بستن به کدخدا حالا می خواهند به دروغ سایه جنگ را تقویت کنند قطعا نمی توانند سر مردم را کلاه بگذارند زیرا مردم به خوبی این تفاسیر را فقط سرپوشی بر محقق نشدن وعده های برجامی خود می دانند و به واقع منتظرند تا دولت به آن وعده ها عمل نماید نه اینکه دائما بهانه تراشی نماید.

مردم می گویند مگر دولت و شخص رییس جمهور محترم از قطعنامه های شورای امنیت خبرنداشتند که الان تازه یادشان افتاده است و خطر رفع آنها را مهمترین دستاورد برجام برمی شمارند؟ مگر آقای روحانی از این امور خبر نداشت که در 9 خرداد 92 در شبکه‌ یک جام جم اظهار داشت: " ما برای اشتغال، برنامه‌ جدی خواهیم داشت و جدی‌ترین برنامه‌ اقتصادی‌ام در ماه‌های اول حل معضل اشتغال است؛ بخصوص برای تحصیلکردگان دانشگاه‌ها و..." پس چه شد این وعده ها. لذا بهتر است دولت و حامیان دولت بجای سرپوش بر واقعیت ها صادقانه با مردم سخن بگویند./عصر امروز