تاریخ : 20:32 - 1395/06/10
کد خبر : 56490
سرویس خبری :
 

توضیح وزارت اقتصاد درباره خبر محرمانه بودن رقم بدهی‌های دولت

توضیح وزارت اقتصاد درباره خبر محرمانه بودن رقم بدهی‌های دولت

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ طی اطلاعیه‌ای در مورد خبر «محرمانه بودن رقم بدهی‌های دولت» توضیحاتی ارائه کرد.

کارگرآنلاین: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ طی اطلاعیه‌ای استفاده از تیتر «محرمانه بودن رقم بدهی‌های دولت» به نقل از نشست خبری امروز معاون امور اقتصادی این وزارتخانه را ناشی از اشتباه برداشت دانسته است.

به گزرش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، در پی انتشار خبر مربوط به نشست مطبوعات معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی از سوی خبرگزاری فارس با تیتر «محرمانه بودن رقم بدهی‌های دولت» مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای به شرح زیر توضیحاتی ارائه کرد.

آنچه سیدحسین میرشجاعیان حسینی، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران پیرامون آخرین آمار بدهی‌های دولت عنوان کردند، به این صورت بود که، «آخرین رقم بدهی دولت به واسطه تغییرات مداوم و عدم تکمیل حسابرسی، محرمانه است» لذا کاملاً واضح است که منظور وی محرمانه بودن آمار بدهی‌های دولت نبوده و نیست و قطعاً پس از نهایی شدن آخرین گزارش، همانند گذشته، آمار مذکور رسماً اعلام خواهد شد.

لازم به یادآوری است، اصولاً شفاف‌سازی میزان بدهی‌های دولت اقدامی بوده که در دولت یازدهم برای اولین بار در کشور انجام شده و بر تکمیل این فرایند نیز اهتمام دارد.

«انتظار می‌رود، رسانه‌ها با دقت نظر و حساسیت بیشتری در خصوص اطلاع‌رسانی مسائل اقتصادی عمل کرده و از شبهه‌آفرینی سهوی پرهیز کنند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی