تاریخ : 10:22 - 1395/06/12
کد خبر : 56568
سرویس خبری :
 

 قاضی‌پور:عملکرد دولت در رفع معضل بیکاری مردود است

قاضی‌پور:عملکرد دولت در رفع معضل بیکاری مردود است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال‌زایی ضعیف بود، به‌گونه‌ای که عملکرد دولت در رفع معضل بیکاری مردود است.

کارگرآنلاین: نادر قاضی‌پور در حاشیه بررسی راهکارهای رفع معضل بیکاری اظهار داشت: بزرگ‌ترین معضل در ایران اسلامی، بیکاری جوانان است و حجم بالایی از جوانان تحصیل‌کرده در کشور جویای کار هستند.

وی با تأکید بر اینکه بیکاری جوان معضلی بوده که هنوز از چهره کشور پاک نشده است، تصریح کرد: دولت قبل و دولت تدبیر و امید نتوانستند با راهکارهای مختلف این آسیب اجتماعی را برطرف کنند.

قاضی‌پور با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید در بحث رفع معضل بیکاری مردود است، اضافه کرد: متأسفانه سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال‌زایی ضعیف بوده است و نتوانسته کاهشی در این زمینه ایجاد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این جمله مقام معظم رهبری که «من از بیکاری جوانان شرمنده‌ام»، باعث تأسف برای مسؤولان و دولت‌مردان است.

قاضی‌پور با بیان اینکه چرا باید با ضعف مسؤولان، مقام معظم رهبری خود را شرمنده جوانان بدانند، تصریح کرد: من برای فعالان اقتصادی و حوزه اشتغال متأسف هستم.

وی با تأکید بر اینکه دولت گامی راسخ و محکم در رفع معضل بیکاری برنداشته است، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید شاید قدم‌هایی در حوزه اشتغال‌زایی جوانان برداشته؛ ولی این قدم‌ها، بسیار کوچک و محدود بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز صنعتی در کشور زیرساخت افزایش درصد بیکاری در جامعه و سدی محکم برابر رونق اشتغال‌زایی بوده است و هر روز هم به شمار و تعداد کارخانه‌ها و مراکز صنعتی تعطیل اضافه می‌شود./مشرق