تاریخ : 18:45 - 1395/06/13
کد خبر : 56615
سرویس خبری :
 

امکان بهره‌مندی ایرانیان مقیم ۵ کشور آسیایی از خدمات تامین اجتماعی فراهم شد

مدیرکل تامین اجتماعی اتباع:

امکان بهره‌مندی ایرانیان مقیم ۵ کشور آسیایی از خدمات تامین اجتماعی فراهم شد

مدیرکل تأمین اجتماعی اتباع گفت: امکان بهره مندی از پوشش تأمین اجتماعی برای تمامی ایرانیان اعم از شاغل یا غیرشاغل و خانواده‌های آنان در کشورهای امارات متحده عربی، عمان، چین، قطر و کویت فراهم شد.

کارگرآنلاین: حسین جودکی با اعلام این خبر افزود: به زودی دامنۀ این پوشش به کشورهای ایالات متحده آمریکا، کانادا، آلمان، ایتالیا، انگلستان، استرالیا، سوئد، روسیه و چند کشور که میزبان بیشترین ایرانیان هستند تسری خواهد یافت.

وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر٣ کشور آمریکا، کانادا و امارات متحده عربی به ترتیب بالاترین تعداد ایرانیان را دارا هستند، افزود: با توجه به همین آمار،اداره کل اتباع با برنامه ریزی، ترسیم نقشه راه و طراحی سیستم‌های مبتنی بر فن آوری‌های نوین تلاش کرده تا روند تحت پوشش قرار گرفتن این گروه از جمعیت را تسهیل کند.

جودکی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند از طریق مراجعه خود یا وکیل قانونی به شعب سراسر کشور و یا با مراجعه به کارگزاران تأمین اجتماعی که با همکاری اداره کل امور کارگزاریها در کشورهای پذیرنده تعیین شده‌اند، مراحل ثبت درخواست، انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه خود را براساس مقررات بیمه ایرانیان خارج از کشور انجام دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی اتباع افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی و طراحی‌های انجام گرفته و در راستای رویکرد گسترش ارائه خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی، به زودی امکان بهره گیری از خدمات غیرحضوری از طریق سامانه متمرکز بیمه ایرانیان خارج از کشور برای تمامی مخاطبین میسر خواهد شد.

جودکی از هموطنان ساکن در خارج از کشورکه تاکنون تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار نگرفته اند خواست تا برای آشنائی با مقررات بیمه ایرانیان، نحوۀ پرداخت حق بیمه و  دسترسی به سامانه متمرکز بیمه ایرانیان، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir و سایت اداره کل تأمین اجتماعی اتباع به نشانی mss.tamin.ir مراجعه و یا از طریق ایمیل این اداره کل به نشانی mss.dep@tamin.ir  پاسخ پرسش‌های خود را دریافت کنند./فارس