تاریخ : 10:14 - 1395/06/14
کد خبر : 56636
سرویس خبری : ورزشی
 

خبر خوب وکیل ستاره پرسپولیس برای هواداران تیم

خبر خوب وکیل ستاره پرسپولیس برای هواداران تیم

بر اساس اعلام وکیل فعال در باشگاه پرسپولیس، پنجره نقل‌وانتقالات فوتبال ترکیه روز اول سپتامبر بسته شد تا خیال هوادارن پرسپولیس از محرومیت ستاره خط حمله‌شان راحت شود.

کارگرآنلاین: عبدالصمد ابراهیمی، وکیل مهدی طارمی درباره جدایی وی از ریزاسپور ترکیه اظهار داشت: «وقتی مهدی تماس گرفت و اعلام کرد می خواهم برگردم پرسپولیس، من هیچ اطلاعی از مفاد قرارداد او نداشتم ولی گفتم نیم ساعت دیگر تماس می‌گیرم. در این نیم ساعت با خودم فکر کردم تیم ترکیه‌ای می‌دانست ممکن است رامین رضاییان بر سر آی تی سی با پرسپولیس به مشکل بخورد. پس قطعا در قرارداد او بندی باید باشد که معمولا در این نوع قراردادها گنجانده می‌شود یعنی می‌نویسند اعتبار این قرارداد از زمان صدور آی تی سی است. پس اگر فرم قرارداد مهدی و رامین یکی بوده باشد در قرارداد مهدی هم باید این شرط وجود داشته باشد.»

* بدون اطلاع از مفاد قرارداد طارمی به او گفتم: برگرد ایران

او ادامه داد: «با مهدی تماس گرفتم و پرسیدم اول تو قرارداد بستی یا رامین؟ گفت رامین. گفتم پس باید قراردادهایتان مشابه باشد. مشکلی نیست و برگرد ایران. مهدی هم می گفت حتی اگر محروم هم شوم برمی‌گردم.»

* کودتای ترکیه کار ما را راحت کرد

وی افزود: «بلافاصله هم بحث کودتای ترکیه پیش آمد که با فیفا در این باره و سایر مفاد قرارداد مکاتبه کردیم. بعد از چند روز کپی قرارداد مهدی را به دست آوردم و جلسه‌ای در باشگاه پرسپولیس با حضور آقایان طاهری، ترکاشوند، ذاکر، مقدم، جمشیدی و من برگزار شد و تمام بندهای قرارداد را مرور کردیم. اولین بحث این بود که اعتبار قرارداد منوط به صدور آی تی سی بود و وقتی ریزه‌اسپور درخواست آی تی سی می‌کرد و باشگاه پرسپولیس جواب رد می‌داد خود به خود قرارداد بی‌اعتبار می‌شد.»

* فیفا آی تی سی برای بازیکن تحت قرارداد صادر نمی‌کند

ابراهیمی توضیح داد: «برخی می‌گفتند در این حالت فیفا آی تی سی را صادر می کند ولی این گونه نیست و فیفا فقط اگر باشگاه ایرانی جواب نمی‌داد و سکوت می کرد آی تی سی را صادر می کرد. وقتی طرف ایرانی جواب رد بدهد و بگوید این بازیکن با ما قرارداد دارد فیفا نمی‌تواند آی تی سی صادر کند و باید به کمیته وضعیت بازیکنان شکایت می شد.»

* طارمی قبل از آغاز دوره "حفاظت ‌شده" قرارداد خود با ریزه‌اسپور را لغو کرد

وکیل طارمی در ادامه خاطرنشان کرد: «بحث دیگری که وجود داشت این بود که قرارداد تاریخ شروع داشت. تاریخ شروع قرارداد از زمان امضا نبود بلکه از تاریخ ١٩ جولای یعنی ٢٩ تیر بود و آیین‌نامه نقل و انتقالات فیفا می‌گوید اگر قرارداد در دوره حمایت شده نقض شود مشمول چهار تا شش ماه محرومیت است. بعد در تعریف دوره حفاظت شده می‌نویسد از زمان لازم‌الاجرا شدن قرارداد تا دو یا سه فصل ورزشی. در ماده ١٧ هم می گوید نقض قرارداد خارج از دوره حمایت شده محرومیت ندارد. مهدی حتی اگر نقض قرارداد هم کرده بود خارج از دوره حمایت شده و قبل از شروع آن بود و محرومیتی نداشت. مهدی زودتر از ١٩ جولای به ایران آمد و با هم‌فکری با باشگاه روز ١٨ جولای قراردادش را در سازمان لیگ ثبت و رسمی کرد و از این بابت هم خیال ما راحت بود.»

* ریزه‌اسپور با ارسال ایمیل سعی در تشویش اذهان داشت

ابراهیمی همچنین گفت: «باشگاه ترکیه‌ای در اقدامی عجیب ایمیلی عجیب به همه باشگاه‌های ایرانی و حتی برخی ایجنت‌ها فرستاد که حضور طارمی در هر باشگاهی تخلف است. یک ایمیل هم برای من فرستاده بودند و همان‌جا مشخص بود خودشان هم می‌دانند دست‌شان به جایی بند نیست و رویه غیر حرفه‌ای و تشویش اذهان را در پیش گرفته‌اند.»

* پرونده طارمی به طور کلی مختومه است

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: «در پیوست سوم ماده دو مربوط به بحث TMS در مقررات فیفا آخرین زمان درخواست آی تی سی در دیرترین حالت روز نهایی نقل و انتقالات فدراسیون جدید یعنی فدراسیون ترکیه است و الان که نقل و انتقالات آنها خاتمه یافته و هیچ درخواست آی تی سی نداشته‌اند پرونده به صورت کامل مختومه است و هیچ بحثی وجود نخواهد داشت. در واقع مهدی با آنها قرارداد مشروط داشت. اگر آی تی سی صادر می شد قرارداد اعتبار داشت. مثل این است که به من بگویید فلان آپارتمان به شرطی متعلق به تو خواهد شد که بتوانی درب آن را باز کنی. طبیعی است وقتی درب آن بسته باشد من نمی توانم ادعایی داشته باشم.»

وی در پایان گفت: «در هر حال این موضوع پایان یافته و امیدوارم فوتبالیست‌های ما در انعقاد قراردادهایشان دقت کنند تا دچار مشکل نشوند.»/روزنامه پیروزی