تاریخ : 10:01 - 1395/06/16
کد خبر : 56763
سرویس خبری : سیاسی
 

فحاشی رکیک یک رییس‌جمهور به اوباما!

فحاشی رکیک یک رییس‌جمهور به اوباما!

رییس‌جمهوری فیلیپین به باراک اوباما درباره غیر مجاز بودن مداخله در امور داخلی کشورش هشدار داد و گفت که در غیر این صورت به او فحش خواهد داد!

کارگرآنلاین: رودریگو دوترته، رییس‌جمهوری فیلیپین در پاسخ به این پرسش که آیا او قصد دارد به انتقاد اوباما از کشتارهای اخیر در فیلیپین پاسخ بدهد، گفت، به اوباما هشدار می‌دهد که در این باره از طرح پرسش و اظهار نظر پرهیز کند؛ وگرنه به او فحش خواهد داد.

بر اساس ویدیویی که خبرگزاری فرانسه منتشر کرده است، دوترته که در آستانه سفرش به لائوس در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، این اظهارات را به زبان انگلیسی مطرح کرد اما در میانه سخنانش، در جملاتی به زبان فیلیپینی اوباما را «حرامزاده» خواند.

دوترته گفت: من رهبر یک کشور مستقل هستم و تنها به مردم فیلیپین پاسخگو هستم.

در همین حال، یک مقام آمریکایی گفت، پس از آن که دوترته اوباما را «حرامزاده» خوانده، رییس‌جمهوری آمریکا در واکنش، برنامه ملاقات با او در لائوس را لغو کرده است.

ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که‌ اوباما در عوض با رییس‌جمهوری کره جنوبی ملاقات خواهد کرد.

اوباما پیش از این گفته بود که در جریان دیداری با دوترته در لائوس مسأله کشتارهای فراقانونی در عملیات مبارزه با مواد مخدر را مطرح خواهد کرد. بر اساس گزارش بی.بی.سی، دوترته گفته است، اگر آن حرامزاده این مسأله را مطرح کند، در نشست آ.سه‌.آن او را به فحش خواهد کشید!

اوباما روز دوشنبه پس از پایان اجلاس گروه ۲۰ در چین برای شرکت در نشست آ.سه‌.آن به لائوس رفت./ایسنا