تاریخ : 17:08 - 1395/06/17
کد خبر : 56785
سرویس خبری :
 

تجمع مردم برای خارج کردن سپرده ها از موسسه آرمان

تجمع مردم برای خارج کردن سپرده ها از موسسه آرمان

رای دومین روز متوالی تجمع گروهی زیادی از سپرده گذاران موسسه مالی آرمان در بهبهان برای خارج کردن سپرده های خود ادامه یافت.

کارگرآنلاین: تعداد زیادی از شهروندان بهبهان تقاضای خروج سپرده های خود از موسسه آرمان را داشته و از روز سه شنبه به شعبه این موسسه در بهبهان مراجعه کرده اند. تعداد مراجعان به حدی بوده که موجب مسدود شدن خیابان شده است. این تقاضای شهروندان در پی انتشار نامه اداره کل سازمان ها و بهبود روش های بانک ملت به تمامی شعب این بانک مبنی بر ممنوعیت ارائه خدمات بانکی به موسسه آرمان بوده است.
در این نامه که در فضای مجازی منتشر شده آمده است: گفته شده که موسسه اعتباری آرمان که متشکل از دو تعاونی وحدت و البرز ایرانیان است، فاقد مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هستند.
در پی این تجمع موسسه آرمان هرگونه مشکل مالی و ممنوعیت مراودات بانکی را رد کرد.
حمیدرضا جهازی مدیر منطقه آرمان در جنوب غرب کشور در نامه ای به فرماندار بهبهان اعلام کرده که نام تعاونی اعتبار وحدت به طور سهوی و اشتباه در نامه درج شده و با پیگیری این موسسه قرار است اصلاح و حذف شود. در این نامه موسسه آرمان هر گونه مراوده مالی و پولی را با تعاونی البرز ایرانیان نیز رد کرده است.
همچنین روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهبهان چهارشنبه در سایت این فرمانداری پاسخ قلندر نژاد جانشین مدیر کل منطقه جنوب غرب کشور موسسه آرمان را منتشر کرده است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهبهان، صبح چهارشنبه گزارش هایی از تجمع مردم در محل شعبه موسسه آرمان در بهبهان و تقاضای دریافت سپرده های خود از این شعبه به این فرمانداری رسید و تماس های متعددی از سوی شهروندان با فرمانداری پیرامون این موضوع گرفته شد. با پیگیری انجام شده مدیر کل منطقه جنوب غرب این موسسه با ارسال نامه توضیحات لازم را ارائه کرد. پس از آن با پیگیری فرماندار بهبهان و مدیران ارشد موسسه آرمان، بانک مرکزی در نامه شماره 95/192136 مورخ 16 شهریور به کلیه بانک ها و موسسات مالی دولتی و غیر دولتی ابلاغ کرد که محدودیت های در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات بانکی، تنها در مورد تعاونی اعتباری البرز گستر ایرانیان بوده و شامل تعاونی اعتباری وحدت (موسسه ملی و اعتباری آرمان) نمی شود.
قلندرنژاد جانشین منطقه جنوب غرب موسسه آرمان با حضور در نشست شورای تامین بهبهان ضمن پاسخ به این شایعات گفت: در پی شکایت دادستان کرمانشاه از موسسه البرز گستر ایرانیان و بیان اینکه این موسسه مشکلاتی دارد و با توجه به اینکه موسسه آرمان دارای دو زیر مجموعه البرزگستر ایرانیان و وحدت است، بانک مرکزی نیز موسسه وحدت و البرز گستر ایرانیان را با هم در نامه ای آورده و محدودیت هایی را برای آنها اعمال کرد .
وی ادامه داد: با پیگیری انجام شده بانک مرکزی در نامه ای اعلام کرد که موسسه وحدت هیچگونه مشکلی ندارد و این محدودیت ها شامل موسسه البرز گستر ایرانیان است.
وی در خصوص مراجعه شهروندان بهبهان برای دریافت سرمایه های خود در این موسسه افزود: ما هیچ مشکلی برای پرداخت پول نداریم و هر کسی می تواند با مراجعه به موسسه پول های سپرده خود را دریافت کند فقط با توجه به حجم عظیم مشتریان و ازدحام جمعیت امروز مشکل پاسخگویی داشتیم زیرا کارکنان و متصدیان باجه روزانه می توانند پاسخ گوی تعداد محدودی باشند بنابراین به طور قطع در یکی دو روز نمی توانند پاسخگوی این تعداد مراجعه کننده بوده است.
وی این اطمینان را به همه مردم بهبهان داده که در هر زمان مراجعه کنند با کمال احترام به آنها پاسخ داده شود.
قلندر نژاد اظهار کرد: این موسسه هم اکنون در هیچ کجای خوزستان و کشور مشکلی ندارد و فعالیت عادی خود را دنبال می کند و امیدواریم مردم شهرستان بهبهان نیز با توجه به مستندات ارائه شده با آرامش و اعتماد اجازه دهند روال عادی کار موسسه دنبال شود چرا که موسسه هیچ مشکلی از نظر نقدینگی در خوزستان و کشور ندارد.
بر اساس این گزارش، موسسه آرمان، 21 درصد سود به سپرده ها پرداخت می کند.
برخی شنیده ها حاکیست فعالیت اصلی موسسه آرمان برج سازی و ساختمان سازی در تهران است.
با وجود پیگیری ها مسئولان موسسه آرمان و فرماندار بهبهان به تماس ها پاسخ ندادندایرنا