تاریخ : 09:31 - 1395/06/27
کد خبر : 56844
سرویس خبری : سیاسی
 

هدف نیروهای نظامی آمریکا از نزدیک شدن به مرزهای ایران

هدف نیروهای نظامی آمریکا از نزدیک شدن به مرزهای ایران

وابسته نظامی سابق ایران در عربستان گفت: نیروهای مسلح ایران طبق قانون اساسی و براساس وظیفه ای که بر عهده شان است مسئولیت از صیانت از مرزهای جغرافیایی به عهده دارند و در صورت تخطی نیروهای نظامی غیر ایرانی پیام و هشدارهای لازم را ابلاغ می کنند و این موضوع یک امر طبیعی است و ممکن است بارها در روز انجام شود.

کارگرآنلاین:عباسعلی منصوری آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون حضور هواپیماهای آمریکایی در خلیج فارس و هشدار پدافند هوایی کشورمان به آنها اظهار کرد: از دو جنبه باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم زیرا گاها ممکن است قصد فضاسازی در این گونه موارد لحاظ شود به گونه ای که شاهد بودیم طی ماههای اخیر موارد متعددی در ارتباط با شناورها و هواپیماهای ایرانی مطرح شد که تنها فضاسازی رسانه ای در قبال این گونه موضوعات مطرح شود.

وی افزود: ممکن است در واقع کشورهای غربی از جمله آمریکا در صدد باشند برای ایجاد تنش و فضاسازی در منطقه، موضوعات مختلفی را پیرامون اقدامات نیروهای مسلح  کشورمان مطرح  کنند از این رو نیروهای نظامی کشورمان باید به دقت پیگیر این موضوع باشند و مواضع خود را صراحتاَ اعلام کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه باید منتظر بمانیم که جواب نیروهای مسلح کشورمان را پیرامون اخطار به هواپیماهای آمریکایی بشنویم و ببینیم،  تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران طبق قانون اساسی و براساس وظیفه ای که بر عهده شان است مسئولیت از صیانت از مرزهای جغرافیایی به عهده دارند، لذا هر گونه نزدیک شدن هر نیروی نظامی خارجی را رصد می کنند و در صورت تخطی نیروهای نظامی غیر ایرانی پیام و هشدارهای لازم را ابلاغ می کنند و این موضوع یک امر طبیعی است و ممکن است بارها در روز انجام شود.

استاد دانشگاه دافوس تاکید کرد: ما باید بدانیم که هدف نیروهای نظامی آمریکا از نزدیک شدن به مرزهای ما چیست؟ آیا آنها به دلیل اشتباه محاسباتی وارد مرزهای ایران شده اند و یا قصد و غرض داشته اند.

منصوری آرانی خاطر نشان کرد: بدون شک در فضای فعلی و با توجه به جوی که در منطقه وجود دارد حفاظت و صیانت از مرزهای کشورمان امری طبیعی است و ما اجازه نخواهیم داد که هیچ نیروی نظامی خارجی در مرزهای جغرافیایی ما حضور پیدا کند.

وی تصریح کرد: ما باید حواسمان را نسبت به فضاسازی رسانه های غربی و بخصوص آمریکایی ها درباره عملکرد نیروهای نظامی مان جمع کنیم و در راستای حراست از کیان ملی مان تمامی تلاشهای لازم را به کار بگیریم./میزان