تاریخ : 15:42 - 1395/06/27
کد خبر : 56868
سرویس خبری : ورزشی
 

نوزاد رها شده در جعبه کفش، قهرمان پارالمپیک شد

نوزاد رها شده در جعبه کفش، قهرمان پارالمپیک شد

ستاره‌ای که قهرمان پارالمپیک امسال شده است، وقتی نوزاد بود در یک جعبه کفش رها شده بود.

کارگرانلاین: ورزشکاران پارالمپیکی بسیاری با گذشته شگفت انگیز و عجیب در بازی های پارالمپیک امسال حضور داشتند. یکی از ورزشکاران پارالمپیکی ریو  که بدون شک داستان زندگی‌اش می تواند برای دیگران الهام بخش باشد، شناگری استرالیایی است.

احمد کلی ٢٤ ساله با نقص عضو در بغداد عراق به دنیا آمده است اما او در حال حاضر در شنای ٥٠ متر کرال سینه برای استرالیا مسابقه می دهد. او پیش از این با کمک پروتز در تیم فوتبال معلولان استرالیا بازی می کرد.

افراد خاصی در زندگی احمد نقش اساسی داشتند. برادرش امانوئل که در برنامه استعدادیابی ایکس فاکتور شرکت کرد و یا خواهرهای ناتنی‌اش که در ابتدا به هم چسبیده بودند اما به هنگام  تولد از هم جدا شدند. شاید هم مادرش، مویرا کلی که او و برادرش را از یک یتیم خانه در کشور جنگ زده نجات داد.

احمد  و برادرش بعد از تولد در جعبه کفش در خیابان رها و توسط مردم به یک یتیم خانه سپرده شدند. او تا هفت ساگی در این یتیم خانه زندگی کرد. سپس مویرا آنها را به فرزندی  قبول کرد و به شهر ویکتوریای استرالیا برد. آنها تحت درمان قرار گرفتند و قسمت های بد شکل پایین پای احمد از بدنش جدا شد. او از ناحیه دست نیز دچار معلولیت است.

 


احمد یاد گرفت که با پروتز پا حرکت کند و سپس به فوتبال رو آورد و در تیم معلولان استرالیا بازی کرد. او از پارالمپیک ٢٠١٢ وارد رشته شنا شد.
احمد از مادرش به عنوان قهرمان زندگی‌اش یاد می کند. او در باره مادرش به BBC گفت: مادرم کار خارق العاده‌ای برای من و برادرم انجام داد. او هزینه عمل جراحی ما را پرداخت کرد. خواهر و برادر های به خصوصی دارم. آنها هر کدام در چالش های زندگی‌شان پیروز شدند و من به همه آنها افتخار می کنم. مادرم همیشه سعی کرده است عدالت را رعایت کند و بر احترام گذاشتن به یکدیگر و رفتار درست، تاکید دارد. این ها ارزش های اصلی در زندگی هستند. همواره تلاش کردم تا آنها را حفظ کنم./جام نیوز