تاریخ : 11:17 - 1395/06/31
کد خبر : 56941
سرویس خبری : ورزشی
 

 جنگ داخلی در استقلال بالا گرفت

جنگ داخلی در استقلال بالا گرفت

در این روزها مدیرعامل و رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال اصلا رابطه خوبی با هم ندارند و البته ریشه اختلاف آنها چندان هم قدیمی نیست.

کارگرآنلاین: روز دوشنبه خبری در سایت باشگاه استقلال منتشر شد که در آن آمده بود هاشم ساعدی به عنوان سخنگوی هیات مدیره و حسن روشن به عنوان مشاور فنی شهاب جهانیان رئیس هیات مدیره این باشگاه انتخاب شده‌اند، موضوعی که خیلی زود از روی سایت رسمی باشگاه استقلال برداشته شد.

این خبری بود که در پایان جلسه هیات مدیره استقلال شهاب جهانیان در اختیار سایت باشگاه قرار داد و با نظر سیدرضا افتخاری مدیرعامل جدید این باشگاه خیلی زود پاک شد. این موضوع بار دیگر نشان می‌دهد که در این روزها مدیرعامل و رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال اصلا رابطه خوبی با هم ندارند و البته ریشه اختلاف آنها چندان هم قدیمی نیست.

چرا جهانیان در کار استقلال دخالت می‌کند؟

شهاب جهانیان تلاش زیادی کرد با کنار گذاشتن بهرام افشارزاده از سمت مدیرعاملی باشگاه استقلال زمام امور این باشگاه را به دست بگیرد و در این راه حمایت‌های محمود گودرزی را هم پشت سر خود می‌دید. بعد از برکناری افشارزاده، حسنی‌خو به عنوان سرپرست جدید استقلال انتخاب شد اما او چون صراحتا به وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده بود که تمایلی به حضور جهانیان ندارد در کمتر از 48 ساعت از کار برکنار شد و افتخاری جانشین وی شد. هرچند جهانیان در ابتدا از افتخاری حمایت کرد اما حالا اتفاق‌هایی افتاده است که رییس هیأت مدیره استقلال با او هم به مشکل خورده است.

ماجرای اختلاف جهانیان- افتخاری چیست؟

ماجرای اختلاف جهانیان و افتخاری از این قرار است که حدود یک ماه پیش رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال قصد داشت نظری جویباری را به عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال انتخاب کند که مدیرعامل این باشگاه صراحتا اعلام کرد کرد که نیازی به اضافه شدن نفر جدید نیست و آبی‌ها نیاز به آرامش دارند. از همین جا بود که اختلاف بین جهانیان و افتخاری علنی شد. جهانیان به واسطه رابطه نزدیکش با محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان تصمیماتی در این باشگاه می‌گیرد که به گفته خیلی‌ها فراتر از اختیاراتش است و البته افتخاری هم در مدتی که به عنوان نفر اول باشگاه استقلال انتخاب شده است، معمولا سعی در قدرت‌نمایی و وتوی تصمیمات او دارد. جالب است که جهانیان در این مدت تصمیم‌‎هایی بدون هماهنگی با اعضای هیئت مدیره استقلال گرفته است که آخرین آن انتخاب هاشم ساعدی به عنوان سخنگوی هیئت مدیره استقلال و البته حسن روشن به عنوان مشاور فنی او بوده است.

دود اختلاف قدیمی در چشم منصوریان

در روزهایی که استقلال خوب نتیجه نگرفته است و با گذشت 7 هفته از آغاز لیگ‌برتر استقلال تا پیش از بازی شب گذشته برابر با ذوب آهن در کسب پیروزی ناکام مانده بود، به نظر می‌رسد آرامشی که علیرضا منصوریان و شاگردانش نیاز دارند بیشتر از هر وقت دیگری است ولی ظاهرا مدیران باشگاه استقلال به جای تزریق کردن این آرامش به تیم به دنبال خط و نشان کشیدن برای همدیگر و البته قدرت‌نمایی هستند. در این شرایط طبیعی است که آرامش از استقلال گرفته می‌شود و البته مدیران این تیم هم باید جوابگوی نتایج ضعیف تیمشان باشند. در حال حاضر شهاب جهانیان بی آنکه شرایط استقلال را درک کند، بدون هماهنگی با اعضای هیئت مدیره به افراد مختلف حکم می‌دهد و همین موضوع واکنش‌های افتخاری را به همراه داشته است. این اتفاق در حالی افتاده است که در پرسپولیس تمام اعضای هیئت مدیره با هم هماهنگ هستند و این موضوع باعث شده که این تیم در پایان هفته ششم لیگ برتر شرایط خوبی را تجربه کند.

منبع: نسیم