تاریخ : 16:05 - 1395/07/01
کد خبر : 57013
سرویس خبری : سیاسی
 

جنگ و خونریزی؛ کسب و کار امریکا و متحدانش

تحریک و شلیک امریکایی در جنگ هشت ساله

جنگ و خونریزی؛ کسب و کار امریکا و متحدانش

حرص و طمع قدرت در میان سردمداران غرب به حدی است که با به وجود اوردن گروهی مثل داعش نه تنها به اهداف خود یعنی مقابله با ایران نرسیده اند بلکه باعث شده است اروپا و امریکا را به شدت نا امن کنند. این نا امنی به حدی بوده که مقامات ایران در کنایه ای خطاب به مسولین غربی گفته اند اگر مسولین غربی نمی توانند امنیت کشورشان را تامین کنند این امر را به عهده ما بگذارند!

کارگرآنلاین: در صد سال اخیر تاریخ دنیا پر بوده است از جنگ ها و خونریزی هایی که در اکثر انها نمی شود نقش امریکایی ها را نادیده گرفت. از حمله اتمی به ژاپن گرفته تا جنگ ویتنام و عراق و افغانستان و سوریه و... در واقع بهتر است اینگونه بگوئیم که هرجا جنگ و خونریزی وجود دارد پای امریکا نیز در میان است. امریکایی که امروزه بزرگترین هدفش شکست جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و تا به امروزه در حسرتش مانده.

وقوع انقلاب اسلامی امریکا را تبدیل به دشمن قسم خورده ای کرد که تمام توانش را برای بر اندازی نظام جمهوری اسلامی خرج کند. برای امریکایی ها بسیار سخت بود که جایگاه خود را از کشوری چون ایران با ان همه ذخایر نفتی و اهمیت ژئوپلتیک از دست بدهد و نظامی حاکم شود که به شدت مخالف اعمال سلطه جوی انها ست.

از ابتدای انقلاب اسلامی بارها به ایرانیان ثابت شده است کشوری همچون امریکا همیشه در حال مبارزه با حکومت جمهوری اسلامی است و این مبارزه گاهی به صورت اشکار و گاهی به صورت پنهانی بوده.

یکی از ضربه هایی که این کشور به ایران وارد کرد ترغیب کردن عراق در ابتدای انقلاب اسلامی به جنگ با ایران بود. جنگی که در ابتدا امریکا نقش خود را بی طرف می دانست ولی با گذشت چندین سال برای همه روشن شد که بی طرفی امریکا در جنگ تحمیلی مزاحی بیش نبوده و این کشور تمام توان خود را به کار برده تا از طریق کشور عراق و رئیس جمهور دیکتاتورش یعنی صدام حسین به اهداف خود برسد.

با وجود انکه پنجاه کشور به صورت رسمی و غیر رسمی از عراق حمایت می کردند و به این کشور انواع و اقسام کمک های نظامی و اقتصادی را می کردند امریکا تنها کشوری بود که به صورت رسمی وارد جنگ با ایران شد.

حضور علنی امریکا با حمله به نفتکش های ایران اغاز شد و تا جایی پیش رفت که ناو امریکایی هواپیمایی مسافربری ایران را با 290 مسافر سرنگون ساخت. بعدها مقامات امریکایی گفتند که به اشتباه فکر کردند که هواپیمای اف 14 را سرنگون کرده اند و تا به امروزه نیز از این عمل غیر انسانی خود که 66 نفر از مسافران ان هواپیما از کودکان بودند عذر خواهی نکردند.

کینه امریکایی ها تا حدی پیش رفت که در ان سالها طی مذاکراتی که با ال سعود داشتند در یک عملیات از پیش تعیین شده شماری از حجاج ایرانی در مکه را به شهادت رساندند و عمل خود را اینگونه توجیح کردند که حجاج ایرانی با چوب و سنگ و چاقو به مسجد الحرام هجوم اورده بودند و در حال بر هم زدن امنیت ملی این کشور بودند.تمامی این اقدامات امریکا در حالی عملی می شد که دریافته بود صدام توانایی شکست دادن ایران را ندارد و همواره دارد برای سومین بار از ایران شکست سختی را متحمل می شود.

پس انکه قطعنامه 598 توسط دو کشور امضا شد امریکا دست از تلاش بر نداشت و به شکل های مختلفی سعی در رسیدن به اهدافش بود. از همین رو سعی کرد حمایت خود را از گروهک منافقین دریغ نکند و برای انکه بتواند این گروهک را تجهیز کند ابتدا نام انها را از لیست گروه های تروریست خارج کرد.این اقدام در حالی انجام می شد که 17 هزار نفر در کشورمان به دست افراد خائن این گروه ترور شده و به شهادت رسیدند.

منافقین پس از جنگ ایران و عراق و حتی بعد از حمله امریکا به کشور عراق در پادگانی به نام اشرف حضور داشتند که باعث اعتراض مردم عراق شد و با فشار مردم پارلمان عراق تصویب کرد که منافقین هرچه سریعتر باید پادگان اشرف را تخلیه کنند.

پس از تخلیه پادگان اشرف این امریکایی ها بودند که اقدام به حمایت از انها کردند و با در اختیار گذاشتن پایگاه خود، مکان امنی را برای این گروهک تروریستی در عراق که نزدیک ترین نقطه به ایران بود فراهم کردند.

پس از آن امریکایی ها دست روی دست نگذاشتند و یک طرح بزرگی را در خاورمیانه پیاده کردند و ان طرح چیزی نبود جز ظهور یک گروه افراطی و به ظاهر اسلامگرا، به نام داعش که مخفف دولت اسلامی عراق و شام بود و طی یک عملیاتی با نام لانه زنبور توسط سازمان اطلاعاتی امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی تشکیل شد.

در واقع این گروه همان وظیفه ای را دارد که صدام حسین در هشت سال جنگ مقابل ایران داشت.امریکایی ها این گروه را به وجود اوردند و بدنه اصلی ان را از افسران رژیم بعث عراق انتخاب کردند. طبق اسناد فاش شده ی اسنودن رهبر این گروه یعنی ابوبکر البغدادی یک دوره فشرده ای را به مدت یک سال زیر نظر عوامل موساد پشت سر گذاشته است که در این دوره یک ساله اموزش های نظامی و سخنوری دیده است.

در این میان نباید از نقش رژیم صهیونیستی غافل شویم چرا که یکی از مهمترین وظایف گروه داعش طبق گفته اسنودن،پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی امریکا، این بود که « این گروه برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات "لانه زنبور" تشکیل گروهی با شعار های اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه های تکفیری، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف موجود ت اسرائیل نشانه بگیرد»

باتلاقی که امریکا و اسرائیل و متحدانشان برای گیر انداختن ایران درست کردند خودشان را هم گرفتار کرده است و امروزه شاهد هستیم که داعش همانند ماری است که امریکا در استین خود پرورش داده و حالا به سختی گریبان انها را هم گرفته است.

حرص و طمع قدرت در میان سردمداران غرب به حدی است که با به وجود اوردن گروهی مثل داعش نه تنها به اهداف خود یعنی مقابله با ایران نرسیده اند بلکه باعث شده است اروپا و امریکا را به شدت نا امن کنند. این نا امنی به حدی بوده که مقامات ایران در کنایه ای خطاب به مسولین غربی گفته اند اگر مسولین غربی نمی توانند امنیت کشورشان را تامین کنند این امر را به عهده ما بگذارند!

شاید امریکا هیچ وقت چنین انتظاری نداشت که با تشکیل یک گروه وحشی و افراطی امنیت کشور خودش هم زیر سوال برود و اولین دغدغه اش ابتدا خلع سلاح این گروه و محافظت از امنیت شهروندانش باشد. این امر حکایت از جمله معروفی دارد که می گوید چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی.

نکته ای که مثل روز روشن است این است که امریکایی ها پس از نابودی و یا خنثی سازی داعش اقدام به طرح و برنامه جدیدی می کنند تا شاید بتوانند ایران را تحت فشار قرار دهند و ارزوی سی و هفت ساله خود را که نابودی جمهوری اسلامی ایران است محقق سازند.

اما در پایان باید گفت این اقدامات امریکا نه تنها آنها را به هدف خود نمی رساند بلکه باعث می شود روز به روز به جمعیت کسانی که در اثر اقدامات شنیع انها کشته می شوند اضافه شود. هرجند که برای سردمداران غرب هدف وسیله را توجیح می کند ما ایرانی ها و به خصوص شیعیان جهان چاره ای جز مقابله با این دشمن قسم خورده نداریم تا زمانی که منجی آخر، حضرت ولیعصر(عج) ظهور کند و انتقام خون پیروانانش را از دشمنان اسلام بگیرد.
منبع:598