تاریخ : 15:42 - 1395/07/03
کد خبر : 57096
سرویس خبری : ورزشی
 

نامه کمیته بین‌المللی المپیک به فدراسیو‌ن‌های ایران درباره دخالت دولت؛ پاسخ شفاف دهید

نامه کمیته بین‌المللی المپیک به فدراسیو‌ن‌های ایران درباره دخالت دولت؛ پاسخ شفاف دهید

مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در نامه‌ای جداگانه به چند فدراسیون و کمیته المپیک کشورمان خواستار پاسخ کتبی درباره دخالت یا عدم دخالت دولت در عزل و نصب‌ها در ورزش ایران شدند.

کارگرآنلاین: دخالت دولت در امور فدراسیون‌های ورزشی یکی از مواردی است که همیشه مورد توجه کمیته بین المللی المپیک (IOC) بوده و حتی با حساسیت زیادی که مسئولان جهانی دارند این موضوع به اندازه‌ای مورد پیگیری قرار گرفت که پیش از المپیک تعدادی از کمیته‌های ملی المپیک در جهان تعلیق شدند. به عنوان مثال کویت یکی از کشورهایی بود که اجازه حضور در المپیک را پیدا نکرد و ورزشکاران این کشور زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک به رقابت پرداختند.

IOC همچنین هشدارهایی را هم به برخی کشورها در این خصوص داده است اما نکته‌ای که اهمیت دارد اینکه بعد از بازی‌های المپیک ریو مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک در نامه‌ای به برخی از فدراسیون‌های ورزشی و همین طور کمیته ملی المپیک ایران به صورت کتبی خواستار پاسخگویی به این سوال شدند که آیا دولت و وزارت ورزش دخالتی در عزل و نصب‌ها در امور فدراسیون‌ها دارد یا خیر.

IOC در نامه‌هایی جداگانه به فدراسیون‌های دوومیدانی، کشتی، بسکتبال، والیبال و تیراندازی خواستار پاسخگویی به این سوال شده است. حتی از برخی فدراسیون‌ها خواسته تا اساسنامه خود را به IOC بفرستند.

منبع: فارس