تاریخ : 17:54 - 1395/07/03
کد خبر : 57119
سرویس خبری :
 

ایرانی ها برای کار به ایرلند می روند!

ایرانی ها برای کار به ایرلند می روند!

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جریان سفر به ایرلند به منظور اعزام نیروی کار ایرانی به این کشور، با معاون وزیر خارجه کشور ایرلند، سفیر ایران و رئیس کالج D.I.T این کشور دیدار کرد.

کارگرآنلاین: هیات اعزامی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند دیدار و گفت وگو کردند .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیات اعزامی از وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و مسولئین انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران که به سرپرستی دکتر محمد امین سازگارنژاد و به منظور مذاکره با مسوولین اتحادیه رستوران داران کشور ایرلند به این کشور سفر کرده است با دکتر کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند دیدار و گفت و گو کردند.
بازار کار داخلی و خارجی به تخصص‌های فنی نیاز دارد
سازگارنژاد در این دیدار تصریح کرد: وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ضمن حمایت همه جانبه خود از بخش خصوصی و انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران به عنوان بالاترین مرجع تشکل صنفی قانونی در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور، سعی خواهد داشت به تقویت این صنعت بپردازد چرا که این صنعت در بقیه کشورهای دارای جمعیت زیاد توانسته است ضمن حل مشکل اشتغال ،به کمک بخش اقتصاد بیاید .

در ادامه معاون وزیر و رییس سازمان آمورزش فنی و حرفه ای کشور  اعلام کرد: به طور یقین یکی از مشکلات عمده کشور، اشتغال جوانان می باشد که سازمان فنی و حرفه ای کشور در نظر دارد با اهتمام به توسعه آموزش های مهارتی و حرفه ای جوانان در صدد رفع این دغدغه از جامعه است.

وی تصریح کرد:  جوانان دارای مهارت های حرفه ای جهت جذب خود در بازار کار با مشکل کمتری مواجه می باشند و بازار کار داخلی و خارجی به تخصص های فنی بسیار بیشتر نیاز دارد.
 
 
در این دیدار کچوئیان ضمن ارائه گزارشی از حوزه های مختلف کشور ایرلند علی الخصوص حوزه های اقتصادی و آموزشی و زمینه های موجود برای همکاری های دو کشور ،اظهار داشت: ایرلند بازار مناسبی را برای توسعه روابط اقتصادی با ایران دارد و پس از برجام ما شاهد پیشنهاد ها و اعلام آمادگی برخی از تجار ایرلندی برای همکاری با فعالان اقتصادی کشور ایران هستیم .

کچوئیان در ادامه افزود:  از همین رو با فعال نمودن بخش اقتصادی سفارت در حال مطالعه زمینه های همکاری در بخشهای مختلف هستیم و سعی می کنیم با معرفی فعالان اقتصادی دو کشور به یکدیگر ، زیر ساخت همکاریهای بخش خصوصی را فراهم کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بیان کرد: حتما با بخشهای مختلف دستگاه های دولتی کشور ایرلند مذاکره خواهیم داشت تا موانعی که احتمالا در سر راه اعزام نیروی کار ایرانی که مورد نیاز بازار کار ایرلند می باشد و به صورت قانونی این اعزام ها صورت گیرد را در بخشهای گوناگون مرتفع کنیم و سفارت ایران در ایرلند با تمام جدیت از صنعت اعزام نیروی کار ایرانی ماهر به این کشور حمایت خواهد کرد.
در ادامه این دیدار اعضاء هیات اعزامی حاضر در این نشست دیدگاها و نقطه نظرات خود را به اطلاع سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ایرلند رساندند .