تاریخ : 11:01 - 1395/07/07
کد خبر : 57288
سرویس خبری : سیاسی
 

 در صورت اصرار نمایندگان استیضاح فانی را اعلام وصول می‌کنیم

گزارش طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش امروز به دست هیأت رئیسه مجلس رسید

در صورت اصرار نمایندگان استیضاح فانی را اعلام وصول می‌کنیم

رئیس مجلس با بیان اینکه گزارش طرح استیضاح آموزش و پرورش نیم ساعت پیش به دست هیأت رئیسه رسید گفت: در صورتی که حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان روی این استیضاح اصرار داشته باشند، آن را اعلام وصول می کنیم.

کارگرآنلاین: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو  کمیسیون هیأت رئیسه آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در تذکری با استناد به ماده 223 آیین‌نامه داخلی، نسبت به عدم اعلام وصول طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش انتقاد کرد.

وی در این زمینه گفت: طبق آیین‌نامه، هیأت رئیسه مجلس موظف است پس از دریافت گزارش کمیسیون مربوطه درباره استیضاح یک وزیر، در صورتی که حداقل 10 نفر از نمایندگان روی استیضاح خود اصرار داشته باشند، در اولین جلسه آن را اعلام وصول کند.

سلیمی اضافه کرد: هیأت رئیسه مجلس باید روز یکشنبه طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را اعلام وصول می‌کرد، هر چند بنده جزء امضاکنندگان استیضاح وزیر آموزش و پرورش نبودم، اما لازم بود این موضوع را بیان کنم.

در ادامه، علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر سلیمی گفت: نیم ساعت پیش نامه کمیسیون آموزش درباره طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دست ما رسید و امروز هنوز به پایان نرسیده است و ما گفتیم اگر 10 نفر اصرار به این استیضاح داشته باشند آن را اعلام وصول می‌کنیم.

منبع: فارس