تاریخ : 10:20 - 1395/07/09
کد خبر : 57365
سرویس خبری : سیاسی
 

جنگ با ایران در خلیج‌فارس؛ سوژه مجموعه پربیننده آمریکایی

جنگ با ایران در خلیج‌فارس؛ سوژه مجموعه پربیننده آمریکایی

این مجموعه تلویزیونی تجربیات «تام کرکمن» در کاخ سفید است و ماجراهای او در برخورد با حوادث داخلی و رویدادهای خارجی را در چارچوبی داستانی و هیجان‌انگیز به تصویر می‌کشد.

کارگرآنلاین: "بازمانده منتخب" سریال تلویزیونی جدیدی است که پخش آن از هفته گذشته در شبکه تلویزیونی "ای.بی.سی" (abc) در آمریکا آغاز شد.

بازیگر نقش اول این مجموعه «کیفر ساترلند» است، هنرمندی که با بازی در سریال حادثه‌ای «۲۴» به اوج شهرت رسید و به ستاره‌ای بین المللی تبدیل شد.



به نوشته وب‌سایت صدای آمریکا، "بازمانده منتخب" (Designated survivor) به مقامی در آمریکا گفته می‌شود که در صورت بروز بحران، اداره امور کشور را به صورت موقت به دست می‌گیرد. در قانون اساسی آمریکا ذکر شده که در صورت مرگ رئیس جمهور یا عدم توانایی او در اداره کشور، سایر مقامات سیاسی و اعضای دولت جایگزین وی خواهند شد.

در این فهرست که بر اساس اهمیت سیاسی طبقه‌بندی شده، معاون ریاست جمهوری، رئیس مجلس نمایندگان یا کنگره و اعضای کابینه قرار دارند و در صورت لزوم جایگزین رئیس جمهور خواهند شد.

در سریال یادشده شاهد بروز چنین فاجعه‌ای هستیم و در جریان حمله تروریستی به سخنرانی سالانه رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره، او و تمامی مقامات عالیرتبه کشور کشته می‌شوند. به این ترتیب «تام کرکمن» وزیر مسکن و شهرسازی که نقش او را «کیفر ساترلند» بازی می‌کند و از اعضای نه‌چندان مهم دولت است، اداره امور کشور را به‌دست می‌گیرد.



این سریال تلویزیونی تجربیات «تام کرکمن» در کاخ سفید است و ماجراهای او در برخورد با حوادث داخلی و رویدادهای خارجی را در چارچوبی داستانی و هیجان‌انگیز به تصویر می‌کشد.

یکی از چالش‌های مهم تام کرکمن در سریال بازمانده منتخب، چگونگی برخورد با ایران است.

او در روزهای نخست حضورش در کاخ سفید باید با خطر افزایش فزاینده حضور نظامی ایران در خاورمیانه مقابله کند.

در یکی از قسمت‌های سریال، او از طریق مشاورین خود مطلع می‌شود که کشتی‌های جنگی ایران قصد دارند یکی از مناطق مهم نفت‌خیز در خلیج فارس را تصرف کنند. تام کرکمن با احضار سفیر ایران در واشنگتن، از تهران می‌خواهد که تحرکات نظامی خود در منطقه را متوقف کند یا اینکه منتظر حمله نظامی آمریکا باشد.

او با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح آمریکا، به مقامات ایرانی هشدار می‌دهد که کاسه صبرش لبریز شده و کشتی‌های جنگی ایران فقط سه ساعت مهلت دارند تا به پایگاه‌های خود بازگردند.

منبع: جام نیوز