تاریخ : 09:56 - 1395/07/10
کد خبر : 57415
سرویس خبری : سیاسی
 

کلینتون خواستار کمک ایران به سیا شد

برای یافتن جاسوس مفقود شده

کلینتون خواستار کمک ایران به سیا شد

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز جمعه ضمن تکرار ادعاها از ایران خواست اطلاعاتی درباره یک جاسوس مفقود سازمان سیا فراهم آورد.

کارگرآنلاین: هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و وزیر خارجه پیشین این کشور روز جمعه ادعاها درباره نقش ایران در مفقود شدن «رابرت لوینسون»، از مأمورین اسبق سازمان «سیا» را تکرار کرد.

واشنگتن قبلا ادعا کرده «لوینسون» سال 1385 در جزیره کیش ناپدید شده است. علی‌رغم این، خبرگزاری رویترز، دی‌ماه سال گذشته گزارش داد که مقام‌های آمریکایی معتقدند که «لوینسون» زنده نیست.

ایران همواره اعلام کرده که هیچ اطلاعی از این تبعه آمریکایی ندارد. اف‌بی‌آی در سال 2011 اعلام کرده بود اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد لوینسون در محلی در جنوب غرب آسیا احتمالا در پاکستان یا افغانستان نگه داشته می‌شود.

هیلاری کلینتون روز جمعه در همایشی در «کورال اسپرینگز»، شهر زادگاه «لوینسون» در ایالت «فلوریدا» گفت: «دلم برای خانواده باب (لوینسون) می‌سوزد.»

وی در ادامه این اظهارات که پایگاه خبری هیل آن را گزارش کرده گفت: «وی بیش از نه سال پیش در ایران ناپدید شد و ما خیلی وقت است که از رژیم ایران می‌خواهیم اطلاعاتی درباره مکان وی فراهم کرده و به ما اجازه بازگرداندن وی به خانه‌اش را بدهد.»

مقام‌های آمریکایی سال 2007، هنگام مفقود شدن لوینسون مدعی شده بودند که وی توریست بوده، اما آسوشیتدپرس سال 2013 در گزارشی افشا کرد که او در زمانی که مفقود شده با سازمان سیا به عنوان جاسوس همکاری می‌کرده است.

منبع: فارس