تاریخ : 10:37 - 1395/07/10
کد خبر : 57426
سرویس خبری : ورزشی
 

 پشت‌ پرده پیشنهادی که منصوریان می‌گوید از باشگاه انگلیسی داشته

پشت‌ پرده پیشنهادی که منصوریان می‌گوید از باشگاه انگلیسی داشته

علی منصوریان این‌روزها نه برای نتایج تیمش که برای یک مصاحبه زیر فشار است؛حرفهایش درباره پیشنهاد از لیگ جزیره!

کارگرآنلاین: علیرضا منصوریان سرمربی استقلال که در ماه های گذشته ، روزگار خوشی نداشته ، در گفت و گویی از پیشنهادی گفته که تیمی در انگلستان به او داده است. از اینکه این پیشنهاد را قبل از پیوستن به استقلال در جیبش داشته و با این وجود استقلال را انتخاب کرده است. این مربی جوان با گفتن این جمله ، به سوژه مطبوعات و فضای مجازی تبدیل شده و بسیاری به او می تازند و حتی محمد تقوی هم تیمی پیشینش این جمله منصوریان را به چالش کشیده و گفته است:«هروقت ما برای تیم ملی کشتی مان از انگلستان مربی آوردیم ، انگلیسی ها هم برای تیم فوتبال شان از ایران مربی می گیرند.»

ماجرا اما چه بود و علی منصور استقلالی ها از کدام پیشنهاد سخن می گفت؟ امروز رسانه ها از احتمال این نوشته اند که او قرار بوده در نیوکاسل دستیار بنیتس شود اما پیشنهادی که مربی فعلی استقلال از آن سخن می گوید برای حدود دو سال قبل است. چند ماه قبل از اینکه او با تیم نفت در لیگ سوم شود.

اواخر سال 93 یک دورگه ایرانی انگلیسی که می گفت خانواده اش مالکین باشگاه برنتفورد هستند ، در تهران جلساتی را با چند مربی جوان و زبان بلد ایرانی داشت و هدفش هم این بود که بتواند یکی از آنها را متقاعد به حضور در تیم انگلیسی کند. او از یک سو رگه ایرانی مالکین و از سوی دیگر تلاش برای گسترش فوتبال علمی در آسیا را دلیل این پروژه می دانست. آن زمان گمانه زنی می شد این پیشنهاد به مربیانی مثل حمید درخشان، یحیی گل محمدی ، هومن افاضلی و علیرضا منصوریان داده شده باشد. منصوریان البته تنها کسی از آن جمع است که حالا درباره این پیشنهاد کاری اش سخن به میان آورده و با واکنش نسبتا تندی روبرو شده و حتی تقوی که در لندن ساکن است ، از این گفته که می ترسد همبازی سابقش قربانی حرف دلال ها شده باشد.

البته این اولین پیشنهاد انگلیسی به مربیان فوتبال ایران نیست. هرچند به نظر نمی رسد پیشنهاد رسیده به منصوریان از تیم پنجم لیگ دسته اول انگلستان که همان سال در پلی آف به میدلزبرو باخت و به لیگ برتر جزیره نرسید ، خیلی به مراحل جدی رسیده باشد اما قبل از منصوریان ، مجید جلالی پیشنهادی از تیم ردینگ انگلستان داشت که هیچ گاه خبرش را رسانه ای نکرد. او مکاتبات بسیاری با تیم انگلیسی انجام داده بود تا در کادرمربیان شان باشد. کار آقا مجید که به زبان مسلط است و مدرک یوفایش را از دوره های مربیگری تحت نظر اتحادیه فوتبال انگلستان دارد ، در مرحله دریافت مجوز اقامت و اشتغال گره خورد و دلیلش هم تشدید تحریم ها در اوایل دهه 90 بود. به همین دلیل او تصمیم به ادامه کار در لیگ ایران و باشگاه سایپا گرفت و پروژه اروپایی شدنش منتفی شد.

حالا امید ایرانبه داشتن مربیان کلاس جهانی به نسلی از دو رگه ها مثل الکساندر نوری و فریدون زندی و بازیکنان کلاس جهانی اش مثل کاپیتان کیا و هاشمیان است که دارند در فوتبال آلمان فعالیت مربیگری می کنند.

منبع: خبرآنلاین