تاریخ : 09:37 - 1395/07/12
کد خبر : 57503
سرویس خبری : سیاسی
 

انتشار کتاب ضد ایرانی روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»

انتشار کتاب ضد ایرانی روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»

روزنامه الشرق الاوسط کتابی ضد ایرانی تحت عنوان «مردان القاعده در ایران؛ پناه امن و ائتلاف مشکوک» با ادعای همکاری ایران و القاعده منتشر کرده است.

کارگرآنلاین: روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان که سابقه زیادی در انتشار هدفمند گزارش‌های ضد ایرانی دارد در اقدامی مشابه کتابی ضد ایرانی چاپ کرده که قرار است به زبان انگلیسی نیز منتشر شود.

«هانی نسیره» نویسنده و کارشناس سیاسی مصری ، مدیر مرکز مطالعات العربیه وابسته به شبکه العربیه و «محمد الشافعی» خبرنگار و نویسنده و سردبیر ارشد روزنامه الشرق الاوسط، این کتاب با عنوان «مردان القاعده در ایران؛ پناه امن و ائتلاف مشکوک-رجال القاعدة فی إیران­ الملاذ الآمن والتحالف المشبوه» تألیف کرده‌اند.

 بر اساس ادعای این روزنامه این کتاب به رابطه ایران و القاعده پرداخته و مدعی شده که زمان ارتباط القاعده با ایران به پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت جریان‌های اسلامگرای فلسطینی و مصری از امام خمینی باز می‌گردد.

در بخشی از این کتاب آمده:" ایران از روابط خود با القاعده به بهترین شکل و تا بالاترین حد ممکن از جمله توافق هسته‌ای با کشورهای غربی در سال 2015 استفاده کرد، سند موفقیت ایران در این زمینه نیز این است که این کشور تنها کشوری است که از عملیات‌های القاعده و تروریسم در جهان در امان مانده و تنها کشوری است که به ائتلاف ضد تروریسم نپیوسته‌است."



بعد از حادثه سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، رسانه‌های سعودی مانند شبکه العربیه و روزنامه الشرق الاوسط و دیگر رسانه‌های نزدیک به دربار این کشور به صورت علنی ضمن دخالت در امور داخلی ایران، تهران را به حمایت از تروریسم و ایجاد تنش در خاورمیانه متهم می‌کنند.

حمایت از گروه‌های تجزیه طلب و پوشش اخبار مربوط به گروهک تروریستی منافقین طی یک سال و اندی گذشته در دستور کار رسانه‌های سعودی قرار گرفته و عربستان با اعزام «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات این کشور به نشست منافقان در حومه پاریس رسما خواستار براندازی حکومت ایران شده است.

منبع: فارس

انتهای پ