تاریخ : 10:52 - 1395/07/12
کد خبر : 57523
سرویس خبری : سیاسی
 

وقتی «قاسم سلیمانی» کارت را روی میز «پوتین» گذاشت

در مطلبی بمناسبت سالروز ورود روسیه به درگیری‌های سوریه؛

وقتی «قاسم سلیمانی» کارت را روی میز «پوتین» گذاشت

گازتا: «ایرانی‌ها روسیه را متقاعد کردند که هنوز فرصت ابتکار عمل از دست نرفته است. در این میان قاسم سلیمانی نقش مهمی بازی کرد...»

کارگرآنلاین: روزنامه روسی "گازتا" در مطلبی بمناسبت سالروز ورود روسیه به درگیری‌های سوریه، نوشت: این عملیات کاملا با نام ژنرال «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران عجین است. او جزو کسانی بود که کرملین را قانع کرد که عملیات نظامی را در سوریه شروع کند.

 منبع یادشده افزود: ژنرال سلیمانی کارت سوریه را روی میز گذاشت. روسیه بسیار نگران بود و احساس می‌کرد وضعیت وخیم‌تر خواهد شد، زیرا حکومت اسد دشمنانی بسیار جدی داشت. اما ایرانی‌ها روسیه را متقاعد کردند که هنوز فرصت ابتکار عمل از دست نرفته است. در این میان قاسم سلیمانی نقش مهمی بازی کرد و به مسکو اطمینان داد که همه چیز تمام نشده است.

گازتا در ادامه می‌آورد: ژنرال سلیمانی عملیات سوریه را یک بار قبلا با همتایان روسی خود در سال ۲۰۱۳ مطرح کرده بود، اما بی‌ثباتی وضعیت در اوکراین، این رایزنی‌ها را به مدت دو سال به تعویق انداخت. طی یکسال گذشته، سلیمانی چند بار به مسکو سفر کرده است. نام او در لیست سیاه سازمان ملل جزو ۱۵ نفر رده بالای نظامی و عامل سیاسی ایران است که به‌خاطر برنامه‌های هسته‌ای ایران در فهرست تحریم‌ها قرار دارند.

بر پایه این گزارش، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران از جزئیات ملاقات سلیمانی با پرزیدنت پوتین گفت: این ملاقات منحصربه‌فرد نبوده است.

در واقع او اطلاعاتی که سردار سلیمانی به مسکو آورده بود را در اختیار کسی قرار نداد.

منبع: مهر