تاریخ : 09:54 - 1395/07/13
کد خبر : 57587
سرویس خبری : ورزشی
 

 خبر بد برای بازیکنان استقلال

خبر بد برای بازیکنان استقلال

باشگاه استقلال در این روزها با مشکلات مالی زیادی روبرو شده است تا جایی که برای تامین هزینه‌های جاری خود هم با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است.

کارگرآنلاین: باشگاه استقلال در این روزها با مشکلات مالی زیادی روبرو شده است تا جایی که برای تامین هزینه‌های جاری خود هم با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. در این مدت سیدرضا افتخاری، مدیر عامل جدید باشگاه استقلال هم بارها به این نکته اشاره کرده است که منابع مالی این باشگاه مشخص نیست و استقلال مجبور است برای برآورده کردن نیازهای مالی باشگاه از بخشی از هزینه‌هایش کم کند.

استقلال در فصل نقل و انتقالات طبق لیست منتشر شده سازمان لیگ گران‌ترین تیم لیگ برتر لقب گرفت و به همین دلیل باشگاه در حال حاضر برای تامین نیازهای خود با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. در حال حاضر باشگاه استقلال توان پرداخت هزینه‌های خود را ندارد و در اولین اقدام این باشگاه دست به تعدیل نیرو زده است. در حال حاضر با تصمیم سیدرضا افتخاری چند نیروی بخش اداری باشگاه استقلال تعدیل شده‌اند و البته نفرات دیگری هم در لیست تعدیلی‌ها قرار دارند که چون قرارداد دارند باید تا پایان سال منتطر خروج آنها بود. به نظر می‌رسد افتخاری با این تصمیم مهم قصد دارد مدیران، اعضای کادرفنی و بازیکنان استقلال را متوجه مشکلات مالی عدیده این باشگاه کند تا شریط را برای کارهای بزرگتر آماده کند.

افتخاری در همان روزهای اول شروع کارش در استقلال پرده از رازی بزرگ برداشت و اعلام کرد چون قرارداد بازیکنان غیر کارشناسی بسته شده است آنها باید به باشگاه تخفیف بدهند و راضی بشوند با تعدیل بخشی از قراردادشان موافقت کنند. این صحبت‌های افتخاری در نگاه اول غیر قانونی به نظر می‌رسد چرا که قراردادی که باشگاه استقلال با بازیکنان این تیم بسته است از نظر قانونی غیر قابل تعدیل است اما با توجه به وضعیتی که برای این باشگاه پیش آمده است به نظر می‌رسد چاره ای جز این کار نیست. افتخاری به نظر می‌رسد با تعدیل نیرو در باشگاه قصد دارد بازیکنان و کادرفنی تیمش را متوجه سختی کار کند و کاری کند که آنها قبول کنند بخشی از قراردادشان را به باشگاه تخفیف بدهند.

هرچند در نگاه اول صحبت‌های محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در مورد قراردادهای گران قیمت بازیکنان استقلال در فصل نقل و انتقالات با واکنش‌های زیادی همراه شد، اما به نظر می‌رسد اصل این موضوع که خریدهای این تیم در فصل نقل و انتقالات بیشتر از توان مالی باشگاه بوده است موضوع کاملا درستی است. استقلال در فصل نقل و انتقالات قراردادهای نجومی با بازیکنان خود امضا کرده است و حالا در حالی که هنوز نیمی از مطالبات بازیکنان خود را هم پرداخت نکرده با مشکلات عدیده مالی روبرو شده است. این نشان می‌دهد که در فوتبال ایران هزینه‌ها با درآمد باشگاه ها هم خوانی ندارد و به همین دلیل این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بدون تردید اگر استقلال در فصل نقل و انتقالات خریدهایش را به با توجه درآمدهایش انجام می‌داد، می‌توانست خیلی راحت و بدون مشکل هزینه‌های جاری خود را انجام بدهد.

منبع: ایسنا