تاریخ : 09:51 - 1395/07/16
کد خبر : 57750
سرویس خبری : سیاسی
 

جایزه صلح نوبل به این مقام ایرانی می رسد!

جایزه صلح نوبل به این مقام ایرانی می رسد!

«باید منتظر اعلام فردا بود. ولی این یادداشت باید منتشر می‌شد. اگر این فرضیه و تحلیل درست باشد، در شوک احتمالی فردا اثری نداشت و گم می‌شد.»

کارگرآنلاین: "عبدالله شهبازی" پژوهشگر تاریخ و تحلیلگر مسائل سیاسی، شامگاه پنجشنبه طی یادداشت کوتاهی تحت عنوان «جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶ و انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ در ایران» در کانال تلگرامی خود نوشت:

فردا، جمعه، برندگان جایزه صلح نوبل در اسلو اعلام خواهند شد.

بی بی سی در گزارش چند ساعت پیش (پنج‌شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۵/ ۶ اکتبر ۲۰۱۶) از قول برخی تحلیل‌گران مطلع، از آقایان "علی اکبر صالحی" و "ارنست مونیز" اعضای تیم‌های ایران و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، به‌عنوان نامزدهای مطرح برای جایزه صلح نوبل ۲۰۱۶ نام برده که نمونه‌ای عالی از «دیپلماسی علمی» و بهره‌گیری از دانش آکادمیک برای ایجاد پیوند میان مردم و ملت‌ها ارائه دادند.



آیا اعطای احتمالی جایزه صلح نوبل به آقای صالحی می‌تواند مقدمه‌ای برای ورود وی به انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ ایران باشد؟

و آیا سخنان گاه عجیب آقای صالحی را نمی‌توان تلاش برای به فراموشی رفتن سوابق مسؤولیت در دولت آقای احمدی نژاد و ارائه چهره‌ای مقبول برای جناح‌های اصلاح طلب و میانه رو و جلب حمایت آنان در انتخابات ۹۶ ایران ارزیابی کرد؟

باید منتظر اعلام فردا بود. ولی این یادداشت باید منتشر می‌شد. اگر این فرضیه و تحلیل درست باشد، در شوک احتمالی فردا اثری نداشت و گم می‌شد.

سخنان و رفتارهای اخیر آقای صالحی خیلی عجیب است. مروری بکنید بر حرف‌های ایشان در چند ماه اخیر.