تاریخ : 10:47 - 1395/07/19
کد خبر : 57841
سرویس خبری : ورزشی
 

خطرناک‌ترین بازیکن کره مقابل ایران +عکس و کارنامه

خطرناک‌ترین بازیکن کره مقابل ایران +عکس و کارنامه

کره ای ها که خاطره خوشی از تقابل با مردان کارلوس کی روش در استادیوم آزادی ایران ندارند این مرتبه قصد دارند تا با استفاده از تجربیات وافر هیونگ مین سون طلسم ناکامی های شان در تهران را بشکنند.

کارگرآنلاین: خط آتش کره جنوبی را باید جدی گرفت. کره ای که طی ۳ دیدار ۶ گل به ثمر رسانده است تا با فاصله قدرتمندترین خط حمله گروه A رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه را به خود اختصاص داده باشد.
 
کره ای ها که خاطره خوشی از تقابل با مردان کارلوس کی روش در استادیوم آزادی ایران ندارند این مرتبه قصد دارند تا با استفاده از تجربیات وافر مهاجمانشان طلسم ناکامی های شان در تهران را بشکنند. آن هم با استفاده از هنر مردانی که باید جدی گرفته شوند.
 
کره مدعی بعد از شکست دادن قطر در خانه به تهران آمده تا با جدی ترین رقیب خود در گروه A رقابتی نفس گیر داشته باشد. اولی اشتلیکه سرمربی آلمانی کره بی تردید افکارش برای رسیدن به دروازه ایران، بیشتر معطوف به یک مهاجم خواهد بود.

 مهاجمی ۲۴ ساله از باشگاه تاتنهام. بله! صحبت از هیونگ مین سون (heung min son) ۲۴ ساله است که این روزها به مرد شماره یک خط حمله تاتنهام در لیگ برتر جزیره تبدیل شده است. البته از اردوگاه کره خبر می رسد مین سون مصدوم است و پزشکان کره ای سعی در رساندن وی به بازی با ایران دارند.
 
اگر رضاییان باز نگردد
بهترین عنصر هجومی کره یک گوش چپ زرنگ با سرعت فوق العاده است. به عبارت ساده تر درست جایی که رامین رضاییان از تیم ایران با حرکات رو به جلو خود سعی در کمک به خط آتش ایران می کند؛ کره از بازیکنی بهره می برد که می تواند از خالی شدن جای مدافع راست تیم کی روش نهایت بهره را ببرد.
 
عملکرد مین در سالهای اخیر فوق العاده بوده است. این مهاجم در فصل اخیر لیگ جزیره با شماره ۷ سه بازی را به عنوان گوش چپ برای تاتنهام رده دومی انجام داده تا ۴ گل به ثمر برساند. سون در ۲۷۰دقیقه یاد شده ۲ گل به استوک سیتی زده و ۲ گل به میدلزبرو.
 
اما این پایان هنر نمایی این گوش چپ کره ای در تاتنهام فصل اخیر نیست. مین در تقابل هفته چهارم تاتنهام برابر ساندرلند اگر چه که گل نزد اما ۲ پاس گل داد تا نشان دهد تا چه اندازه آماده است.
 
این مهاجم همین چند روز قبل پیش از آمدن به اردوی کره، در ایستگاه هفتم لیگ برتر هم با پاس طلایی خود در دقیقه ۳۷ پایه گذار گل دوم تاتنهام برابر منچسترسیتی شد که توسط دله علی به ثمر رسید. هر چند که در بازی یاد شده این بار نه به عنوان گوش چپ که در پست یک مهاجم نوک تمام عیار انجام وظیفه کرد.
 
به هر تقدیر زدن ۴ گل در ۴ بازی و ارسال ۳ پاس گل طی ۳۶۰ دقیقه یعنی ثبت عملکردی فوق العاده از یک مهاجم.


مسکو در آتش
قابل توجه اینکه سونگ دو هفته پیش در مسکو هم عصای دست پوچتینو سرمربی آرژانتینی تاتنهام شد.
این مهاجم کره ای در دیدار حساس تاتنهام و زسکا موفق شد با گل دقیقه ۷۱ خود سه امتیاز شیرین از مسکو به تاتنهام به ارمفان بیاورد تا اوضاع تیمش در گروه E با سه امتیازی شدن بهبود پیدا کند. در واقع با گل مین تاتنهام حالا بعد از موناکو روی پله دوم گروه قرار گرفته در حالی که فقط پو بازی انجام داده است.

مین ۲۵ میلیون دلاری
اینکه قیمت حال حاضر مهاجم تیم ملی کره ۲۵ میلیون دلار برآورد می شود هم نکته ای است که باید دلیل آن را در عملکرد قابل تقدیرش دانست.
 
مین کره ای در فصل ۱۳-۲۰۱۲ بوندس لیگا برای هامبورگ ۳۳ بازی انجام داد تا ۱۲ گل به ثمر برساند. این هافبک مهاجم سریع سپس به بایرلورکوزن پیوست تا طی دو فصل ۶۱ بازی انجام دهد و ۲۲ گل دیگر وارد دروازه تیم های بوندس لیگایی نماید. به این ترتیب مهاجمی که با ۱۰ میلیون دلار از هامبورگ به لورکوزن آمده بود با ۲۵ میلیون دلار راهی تاتنهام شد.
 
واضح است که یکی از دغدغه های جدی کارلوس کی روش در تقابل با کره کنترل مهاجمی است که به توانایی هایش اشاره شد و شرایطی که در حال حاضر دارد.

منبع: مشرق