تاریخ : 11:43 - 1395/07/26
کد خبر : 58055
سرویس خبری : ورزشی
 

زنان با مایوی اسلامی در سواحل فرانسه تهدید به مرگ شدند+تصاویر

زنان با مایوی اسلامی در سواحل فرانسه تهدید به مرگ شدند+تصاویر

در کشور فرانسه برای حمایت از بانوان مسلمان و محجبه یک پارک آبی در این کشور را برای استفاده بانوانی که بورکینی ( مایوی اسلامی ) به تن می‌کنند به انحصار خود درآوردند اما این مسئله با تهدید به مرگ سازمان دهندگان آن از سوی افرادی ناشناس سرانجام لغو شد.

کارگرآنلاین: در کشور فرانسه برای حمایت از بانوان مسلمان و محجبه گروهی دست به اقدامی عجیب زدند. آنها یک پارک آبی در این کشور را برای استفاده بانوانی که بورکینی ( مایوی اسلامی ) به تن می‌کنند به انحصار خود درآوردند اما این مسئله با تهدید به مرگ سازمان دهندگان آن از سوی افرادی ناشناس سرانجام لغو شد.

بورکینی نوعی لباس شنا برای زنان است که توسط عاهده زانتی مدلیست استرالیایی لبنانی الاصل در سال ۲۰۰۴ تهیه شد و توسط وی در سال ۲۰۰۶ رسما به ثبت رسید. عاهده این مایوی اسلامی را در شرکتش به نام احیدا به تولید انبوه رساند. این لباس شنا تمام بدن بجز صورت، کف دست و پاها را می‌پوشاند تا حجاب اسلامی برای زنان مسلمانی که علاقه به شنا کردن دارند فراهم شود و به واسطه پوشیدن آن زنان مسلمان هم بتوانند در سواحل عمومی شنا کنند.


%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%871

%d9%81%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%872


اما در سال ۲۰۱۶ شهرداری برخی شهرهای فرانسه استفاده از این لباس را در سواحل ممنوع اعلام کردند البته استفاده از پوشش اسلامی در این کشور قانونی است. دولت فرانسه در اقدامی که خود آن را حمایت از «لائیسیته» می‌نامد، گروه‌های پلیس را به سواحل این کشور فرستاده تا مطمئن شود که زنان مسلمان حتما عریان وارد دریا می‌شوند.

منبع: ورزش بانوان