تاریخ : 11:17 - 1395/07/27
کد خبر : 58084
سرویس خبری : سیاسی
 

خشم سناتور مشهور آمریکایی از یک ویدیوی ایرانی

خشم سناتور مشهور آمریکایی از یک ویدیوی ایرانی

«جان مک کین» سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونای آمریکا نسبت به انتشار فیلم ویدئویی از یک تبعه آمریکایی دستگیر شده در ایران واکنش نشان داد.

کارگرآنلاین: «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونای آمریکا نسبت به انتشار فیلم ویدئویی از یک تبعه آمریکایی دستگیر شده در ایران واکنش نشان داد.

به نوشه وبگاه «هیل» جان مک‌کین امروز (دوشنبه) نسبت به انتشار فیلمی منتسب به ایران واکنش خشم آلودی نشان داد.
 
بر این اساس، در فیلم به نمایش درآمده «سیامک نمازی»، تبعه آمریکایی دستگیر شده در ایران با گذرنامه آمریکایی و کارت شناسایی در اتاقی نشان داده شده است.
 
در این فیلم همچنین تصاویر 10 ملوان آمریکایی که ماه ژانویه سال جاری در حین گشتزنی در آب‌های خلیج فارس از سوی نیروهای ایرانی شناسایی و دستگیر شدند، به نمایش درآمد.
 
جان مک‌کین در واکنش به این فیلم گفت،این تصاویر بخشی از ارعاب آمریکا توسط ایران است که با رویکرد دولت اوباما در رسیدن توافق اتمی با این کشور و رفع تحریم‌ها ایجاد شد.

مک‌کین اظهار داشت: «ویدئوی انتشار یافته از سوی تندروهای ایران آخرین تلاش برای ترساندن آمریکا بعد از امضای توافق اتمی خطرناک است.»
 
وی در ادامه گفت: «با توجه به امتیازهای بی شمار اوباما به ایران که منجر به توافق خطرناک شد، ادامه چنین رفتاری به شدت تعجب آور است.»
 
وی در ادامه با انتقاد مجدد از انتقال 1.7 میلیارد دلار از سوی کاخ سفید به ایران گفت که این پول بین متحدان ایران در خاورمیانه چون رژیم سوریه و حوثی‌های یمنی که مخالف آمریکا هستند، سرمایه گذاری می‌شود.

سناتور تندروی آمریکا در خاتمه اظهار داشت: «بعد از اجرای توافق ما متوجه شدیم که دولت 1.7 میلیارد دلار به حامی نخست تروریسم جهان برای آزادی زندانیان آمریکای در این کشور پرداخت کرد و این مبلغ شاید در مسیر حمایت از دولت «بشار اسد» در سوریه و حوثی‌های یمنی که مشک پرانی به کشتی‌های آمریکا موشک پرتاب می‌کنند هزینه می‌شود. تا زمانی‌که دولت از خواب بیدار شود، ایران به نفوذ بد خواهانه ادامه داده و جان آمریکایی‌ها در خطر بیشتری قرار خواهد داشت.»
 
سیامک نمازی و پدرش «محمدباقر نمازی» اواخر سال گذشته پس از ورود به ایران بازداشت شدند.

منبع: فارس