تاریخ : 10:56 - 1395/08/09
کد خبر : 58543
سرویس خبری : سیاسی
 

موافقت مجلس با تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن دره تکاب

در جلسه علنی امروز مجلس صورت گرفت

موافقت مجلس با تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن دره تکاب

نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق‌دره تکاب موافقت کردند.

کارگرآنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان با تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه برخورد با کارگران معدن روستای آق‌دره تکاب با 120 رای موافق، 36 رای مخالف و 9 رای ممتنع موافقت کردند.

جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس ضمن قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی درباره تصویب این قاضای تحقیق و تفحص گفت: متاسفانه اطلاعات دریافتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه کافی نبوده و درخواست تفحص از این موضوع را داریم.

وی درباره بررسیهای کمیسیون مربوطه بیان کرد: باید چرایی برخورد با کارگران معترض به هیئت رئیسه برسد.

این نماینده مجلس افزود: بررسی علل درگیری، نحوه برخورد نیروی انتظامی، نقش فرماندار تکاب و اداره تعاون این شهر‌، نحوه اجرای احکام صادره و دیگر موارد باید بررسی شود.

در ادامه نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه با انتقاد از نحوه برخورد با کارگران معترض اظهار کرد: ما به جای دادن دستمزد، آنها را شلاق می‌زنیم.

وی درباره عدم رسیدگی به مشکلات کارگران اظهار کرد: نمایندگان تکاب و شاهین‌دژ این موضوع را به 3 قوه اعلام کردند ولی از ریاست جمهوری خبری نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره تحقیق 10 نفر از نمایندگان در خصوص شلاق خوردن کاگران آق‌دره تکاب تصریح کرد: می‌خواهیم بدانیم علت شلاق خوردن چیست تا از تکرار مجدد آن در نقاط دیگر کشور جلوگیری شود. باید بدانیم علت اخراج، بیکاری و تعطیلی معدن چیست و چرا به شکایت کارگران به موقع رسیدگی نمی‌شود.

منبع: تسنیم