تاریخ : 16:17 - 1395/08/10
کد خبر : 58563
سرویس خبری : سیاسی
 

همسر مجری BBC فارسی در تهران چه می‌کند؟ +تصاویر

همسر مجری BBC فارسی در تهران چه می‌کند؟ +تصاویر

رعنا رحیم‌پور، مجری بی‌بی‌سی فارسی که عکس‌های متعددی در شبکه های مجازی با مردان مختلفی تحت عنوان «رفیق» دارد تلاش می‌کند پدر فرزندش را همچنان پنهان کند.

کارگرآنلاین: رعنا رحیم پور  مجری و کارمند بخش فارسی تلویزیون دولتی انگلیس (BBCPersian) که سال گذشته مساله ممانعت از ورود وی به خاک آمریکا به دلیل تصویب محدودیت‌های خاص برای اتباع ایرانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت، علی رغم اعلام خبر ازدواج خود، تاکنون به دلائلی نامعلوم از افشای هویت همسرش خوددداری می‌کرد!


نامبرده که در فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی تصاویر زیادی از خود در حال "رفیق‎بازی" [تعبیر از خود اوست] با مردان مختلف منتشر می کند، به‎دلایل نامعلوم هرگز تمایلی به معرفی همسر خود نشان نمی‌داد اما برای پاسخ دادن به برخی دنبال کنندگان صفحه شخصی خود در فیس بوک، با انتشار تصویر یک مرد از پشت که صورتش مشخص نیست، مدعی شد که این فرد "بی‎نام‎ونشان و مجهول‎الهویه" پدر فرزندش می‎باشد!



تصویری که مجری بی‌بی‌سی فارسی از همسر ادعائی خود پس از تولد فرزندش در فیس بوک منتشر کرد!


 اما به تازگی اسنادی بدست آمده که علت امتناع وی از معرفی "همسرش" را مشخص می‌کند!

در ماه‌های اخیر اخبار متعددی از حضور فعالان اقتصادی خارجی در کشورمان به بهانه انعقاد قراردادهای تجاری در رسانه‌ها منتشر می‌شود اما حضور برخی افراد در قالب این هیئت‌های تجاری در داخل کشور و حضور در مراکزی غیرمرتبط با حوزه فعالیت آنها، نشان می‌دهد برنامه‌هایی در پشت پرده این رفت و آمدها وجود دارد و مسائل اقتصادی و سرمایه‌گذاری تنها پوششی برای آن می‌باشد!

یکی از این شرکت‌ها که در ماه‌های اخیر به شدت در تلاش برای آموزش جذب سرمایه و خدمات مشاوره‌ای بازرگانی می باشد، شرکت فِدِلِتی اینترنشنال (FIDELITY INTERNATIONAL) است.

در دو سال اخیر مدیر بخش خاورمیانه این شرکت بارها به ایران سفر کرده و در جلسات متعددی که از سوی برخی افراد مرتبط با بیرون از کشور هماهنگ شده، حضور پیدا کرده است.



دومینیک هربرت (DOMINIC HERBERT) مدیر بخش خاورمیانه این شرکت فردی مسلط به زبان‌های عربی و فرانسه و آشنا با زبان فارسی می‌باشد


اما نکته قابل تأمل در رفت و آمدهای این فرد به ایران، این است که وی اقدام به حضور در محافلی می‌کند که اصولا ارتباطی با حوزه فعالیتش ندارد؛ تلاش برای برقراری رابطه دوستانه با هنرمندان ایرانی را می‌توان یکی از این موارد مشکوک برشمرد!



عکس یادگاری مدیر بخش خاورمیانه شرکت انگلیسی از حضور در مهمانی‌ بازیگران ایرانی!


حالا شاید برای شما جالب باشد که این فرد یعنی "دومینیک هربرت" همان کسی است که مجری بخش فارسی شبکه بی بی سی سعی در مخفی کردن هویت وی به‌عنوان همسر خود دارد!


اکنون به نظر می‌رسد مسؤولان ذی‌ربط باید به این سؤالات پاسخ دهند:

1_ با توجه به تشدید تلاش غرب و عوامل آن برای نفوذ در ایران، چه کسانی این افراد را به داخل کشور دعوت نموده‌اند؟

2_ کوتاهی کدام نهاد یا سازمان موجب شده است تا جاسوسان و عوامل سرویس‌های امنیتی غربی به این آسانی وارد کشور بشوند؟

3_ اهداف اصلی سفرهای متعدد این فرد به کشور چه بوده است؟

4_ دلیل علاقه‌مندی وی به حضور در محافلی مانند مهمانی‌های هنرمندان و... چیست و آیا این ارتباط گیری در جهت جذب بازیگران ایرانی و کشاندن آن‌ها به مسیری بر خلاف منافع ملی نبوده است؟

5_ با توجه به ضربه خوردن شبکه نفوذ بی بی سی فارسی در کشور (آبان ماه سال 94) و دستگیری برخی عوامل ضدانقلاب در رسانه‌های داخلی، آیا در پشت پرده ارتباط‌گیری همسر مجری شبکه دولتی انگلیس با برخی محافل داخلی، برنامه‌ای در جهت احیای ساختار منهدم این شبکه در حال پیاده شدن است؟

گفتنی است در گزارشات بعدی جزئیات جدیدی از سوابق و فعالیت‌های همسر مجری بی‌بی‌سی فارسی در داخل کشور منتشر خواهد شد.

منبع: فارس