تاریخ : 10:25 - 1395/08/11
کد خبر : 58581
سرویس خبری : سیاسی
 

یک عضو دولت، شرف ایرانی بودن را به تابعیت امریکایی ترجیح داد

یک عضو دولت، شرف ایرانی بودن را به تابعیت امریکایی ترجیح داد

وزیر اطلاعات گفت: یک عضو دولت شرف ایرانی بودن را به تابعیت امریکایی ترجیح داد و در حال حاضر، هیچ مدیر دوتابعیتی در دولت نداریم.

کارگرآنلاین: حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در گفتگویی، با اشاره به اینکه با استعفای دو هفته پیش تنها مدیر دو تابعیتی، اکنون در میان مسئولان کشور در رده های مختلف هیچ مدیر دو تابعیتی نداریم.

وی افزود: در مورد دو تابعیتی بودن برخی مسئولان ،برخی افراد در مقطعی گرین کارت داشته اند. گرین کارت ، تابعیت نیست. در امریکا پروانه های اقامت متفاوتی وجود دارد یکی از انها پروانه اقامت شغلی یا گرین کارت است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه فرد اجازه اقامت چند ساله می گیرد ولی بعد از ده سال استفاده از گرین کارت ، اگر بخواهد تابعیت امریکا دریافت کند به وی تابعیت داده می شود، تصریح کرد: یک عضو فعلی دولت که سابقا دارای گرین کارت بوده است از این دسته افراد است که می توانسته درخواست تابعیت از امریکا کند ولی شرف ایرانی بودن را بر تابعیت امریکایی ترجیح داده است.

علوی افزود: از میان هزاران فردی که در دو سه سال گذشته در مورد انها استعلام صورت گرفته، حدود 70 نفر مظنون به تابعیت مضاعف بودندکه بعد از بررسی ها مشخص شدحدود 35 یا 36نفر انها دوتابعیتی هستند. به دستگاههای استعلام کننده اعلام کردیم واگذاری مسئولیت به انها خلاف قانون است و حتی به یک نفر انها هم مسئولیتی داده نشده است.

وی تصریح کرد: اکنون هیچ مدیر دو تابعیتی نداریم و این فضاسازی ها خلاف واقع و سناریویی بی اساس است که فقط ذهنیت منفی در مردم ایجاد می کند و عملیات روانی علیه دولت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران