تاریخ : 17:57 - 1395/08/15
کد خبر : 58725
سرویس خبری : سیاسی
 

دختران نوجوانی که ایران به خط مقدم جنگ سوریه می فرستد! +عکس

دختران نوجوانی که ایران به خط مقدم جنگ سوریه می فرستد! +عکس

«گروه های فوق توسط سپاه قدس ایران تشکیل شده اند و بسیاری از این کودکان در میدان نبرد کشته شده اند[!]...»

کارگرآنلاین: پایگاه سعودی العربیه (al arabiya) با انتشار گزارشی مدعی شده است ایران با تشکیل گروه های پیشاهنگی دختران و پسران در سوریه، آن ها را به خط مقدم جنگ علیه مخالفان (تروریست های) سوری می فرستد.

العربیه با انتشار تصویری از گروهی از دختران کم سن و سال، از اعزام آن ها به خط مقدم جنگ توسط ایران سخن به میان آورده است.



در این گزارش آمده است: «شبه نظامیان ایرانی گروه های پیش آهنگی دختران و پسران را در سوریه تشکیل داده اند و این کودکان به خط مقدم جنگ فرستاده می شوند تا در کنار شبه نظامیان ایرانی علیه جنگجویان اپوزیسیون سوریه [تروریست های سوری] بجنگند.»

این رسانه سعودی در ادامه مدعی شده است که گروه های فوق توسط سپاه قدس ایران تشکیل شده اند و بسیاری از این کودکان در میدان نبرد کشته شده اند.

پیش از این نیز وبسایت خبری  "عیون الخلیج" مدعی شد: «یگان 200 نفری متشکل از زنان ایرانی از مناطق کردنشین این کشور با منضم شدن به نیروهای پیشمرگه عراق در کنار این نیروها عملیات انجام می دهند.»

عیون الخلیج در ادامه مدعی شد: «با حمله داعش به یکی از پایگاه های پیشمرگه در دل بیابان، این زنان ایرانی ابتدا با ترانه حماسی و سپس با تیربار پاسخ حمله داعش را دادند.»

خبرگزاری رویترز می‌گوید گروهی متشکل از ۲۰۰ زن کرد ایرانی در نبرد موصل در کنار نیروهای عراقی، پیشمرگ‌های کرد و حامیان بین المللی آنها حضور دارد. به گزارش رویترز این زنان بخشی از نیروی ۶۰۰ نفره وابسته به حزب آزادی کردستان هستند.

به گزارش رویترز تاکنون یکی از زنان کرد ایرانی وابسته به حزب آزادی کردستان در درگیری با نیروهای داعش کشته شده است.

زنان مسلح حزب آزادی کردستان به رویترز گفته‌اند: "داعش از زنان می‌ترسد."

منبع: جام نیوز