تاریخ : 19:28 - 1395/09/10
کد خبر : 58858
سرویس خبری : سیاسی
 

ابوعایشه کُردی سرکرده داعش در مرز ایران به هلاکت رسید

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی:

ابوعایشه کُردی سرکرده داعش در مرز ایران به هلاکت رسید

وزیر اطلاعات با بیان اینکه ابوعایشه کُردی قصد داشت وارد تهران شود، گفت: این فرد توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در مرز به هلاکت رسید.

به گزارش کارگرآنلاین، سید محمود علوی عصر دوشنبه در مراسمی که به مناسبت رحلت پیامبر اعظم(ص) در مسجد رسول اکرم واقع در جهانشهر کرج برگزار شد، ایام سوگواری اهل‌بیت عصمت و طهارت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) و همچنین رحلت پیامبر اکرم (ص) را تسلیت گفت و با طرح این سؤال که آیا اگر پیامبر دنیا را ترک کرد باید مسلمانان از اسلام روی برگردانند، اظهار کرد: قرار نیست اسلام با حضور پیامبر وجود داشته باشد و پس از رحلت پیامبر از بین برود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اسلام تا همیشه زنده و پابرجاست، گفت: مسلمانان باید به سنت پیامبر پایبند باشند، اسلام نسخهِ عزت‌آفرینی برای انسان‌ها است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) آمد تا مردم در مسیر کمال قرار گیرند، گفت: باید راه و روش پیامبر ادامه داشته باشد زیرا پیامبر اعظم برای انسان‌ها سرمشقی سازنده و آموزنده است.

 علوی در بخش دیگری از صحبتهایش با طرح این سؤال که پیش از اسلام چند دانشمند و عالم در ایران وجود داشته است، گفت: همان طور که می‌بینیم پس از ورود اسلام آسمان ایران از وجود علما و دانشمندان ستاره‌باران شد.

تمدن غرب بر پایه‌های تمدن اسلام بنانهاده شد

وی با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) استعداد مردم ایران را پیش‌بینی کرده بود، افزود: اسلام به هرکجا وارد شد تحول‌آفرین بود غربی‌های منصف اذعان می‌کنند که تمدن غرب بر پایه‌های تمدن اسلام بنانهاده شده است.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه ما مدیون رسول اکرم (ص) هستیم، گفت: پیامبر به لحاظ قدرت فکری و عقلانیت سرآمد عُقلای عالم بود، حتی کسانی که پیامبر را قبول ندارند اذعان می‌کنند که انسانی نمونه و بی‌نظیر بوده است.

علوی بابیان اینکه پیامبر اعظم به لحاظ مدیریتی فردی نمونه بوده است، گفت: پیامبر در سرزمینی مبعوث شد که اتحاد و انسجامی وجود نداشت؛ قبیله‌های بی‌شماری بودند که نه در کنار هم بلکه در مقابل هم بودند و در بسیاری از مواقع در میانشان جنگ و خونریزی حکم‌فرما بود.

وی با تأکید بر اینکه در سرزمین عربستان فرهنگ منحط و انواع مفاسدی ازجمله بت‌پرستی رواج داشت، گفت: پیامبر اکرم (ص) در مدت‌زمان ۲۳ سال در میان ملت عربستان اتحاد و انسجام و به معنای واقعی کلمه تحول ایجاد کرد.

دشمنان خارجی به دنبال از بین بردن امنیت داخلی کشور هستند

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه اخلاق نیکوی پیامبر موردتوجه خداوند باری‌تعالی قرار داشت، گفت: اخلاق نیکو، عمل عالم را مفید می‌کند مسلمانان باید نسبت به همدیگر مهربان باشند تا بتوانند در برابر دشمن به ید واحدی تبدیل شوند.

علوی در بخش دیگری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز برای نهادینه کردن فرهنگ نبوی در جامعه ایجاد شد، گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران در بیرون از مرزها دشمنان زیادی دارد به همین دلیل دیگر در داخل کشور نیاز به دشمن نداریم.

وی بابیان اینکه دشمنان خارجی به دنبال از بین بردن امنیت داخلی کشور هستند، گفت: به برکت رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی حکیمانه ایشان نیروهای امنیتی، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و غیره تلاش می‌کنند وحدت داخلی حفظ شود.

 علوی گفت: اگر فکر کنیم که امنیت بی‌بدیل حاکم در کشور به دست ما جاری و ساری است سخت در اشتباه هستیم زیرا امنیت هدیه‌ای از سوی خداوند است.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه حرکات اطلاعاتی دارای سه رکن اصلی هستند، گفت: رکن اول رصد حرکات مشکوک است، رکن دوم اشراف اطلاعاتی به حرکات مشکوک و رکن سوم واردکردن ضربه به کسانی است که می‌خواهند امنیت کشور را خدشه‌دار کنند.

ابوعایشه کُردی سرکرده داعش در مرز به هلاکت رسید

وی با اشاره به اینکه پیدا کردن یک عامل انتحاری در شهر ۱۴ میلیون نفری تهران از پیدا کردن سوزن در انبار کاه دشوارتر است، گفت: وقتی لطف خداوند شامل حال ما شود عامل انتحاری در میان میلیون‌ها نفر پیدا می‌شود.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به آمادگی سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) همه بمب‌ها و مواد منفجره و عوامل انتحاری را شناسایی کرده و در آن واحد با واردکردن ضربه به آنان اجازه عملیاتی که امنیت را خدشه‌دار کند، نمی‌دهند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از سرکردگان داعش در مرز به هلاکت رسیده است، گفت: ازآنجایی‌که همه عوامل انتحاری به درک واصل شدند یکی از سرکردگان داعش به نام ابوعایشه کُردی نیز در مرز به درک واصل شد تا آمادگی سربازان گمنام امام زمان (عج) به همگان ثابت شود.

وی بابیان اینکه ابوعایشه کُردی قصد داشت وارد تهران شود، گفت: این فرد توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در مرز به هلاکت رسید.

علوی در بخش دیگری با اشاره به اینکه مسلمانان باید اخلاق نیکو را سرمشق خود کنند، گفت: اختلاف‌نظر میان همه اقشار وجود دارد و این امری طبیعی است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه میان علمای فقه نیز اختلاف‌نظر وجود دارد، گفت: اختلاف‌نظر امری طبیعی است که نباید به دعوا ختم شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اختلافات میان جناح‌های سیاسی، گفت: جناح‌های مختلف درون نظام مانند فرزندان یک خانواده هستند که با همدیگر اختلاف‌سلیقه دارند ولی نباید این اختلافات به دعوا ختم شود که این خواسته دشمن است.

 علوی با تأکید بر اینکه باید استدلال و منطق در سخنان افراد دیده شود، گفت: افراد سعی کنند مؤدبانه و با چاشنی محبت باهم سخن بگویند.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در خصوص اینکه همه فرزندان یک سرزمین هستیم و زیر یک پرچم آن‌هم پرچم رهبر معظم انقلاب اسلامی ایستاده‌ایم، گفت: موضع گرفتن‌های بی‌مورد باعث می‌شود دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

وزیر اطلاعات در بخش دیگری بابیان اینکه دولتی بر سرکار است که جناحی نیست، گفت: دولت تدبیر و امید برای همه خدمت می‌کند در این دولت اصلاح‌طلب، مستقل، اعتدالی و اصولگرا جایگاه دارند باید بردارانه رفتار کنیم و دشمنی‌ها به دوستی تبدیل شود.

علوی با تأکید بر اینکه برخی وقتی بهانه‌ای ندارند به دورغ و توهین متوسل می‌شوند، با طرح این سؤال گفت: آیا آنان نام خود را پیروان پیامبر اکرم (ص) می‌گذارند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: افراد میان‌سالی وجود دارند که در دروان ستم‌شاهی متحمل شکنجه‌شده‌اند به‌زحمت افتاده‌اند حال در برخی مواقع می‌بینیم که افراد جوان‌تر دهان بازکرده و هر آنچه دلشان می‌خواهد به زبان می‌آورند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان پیش از انقلاب از بسیاری حرف‌های شنیدند که خوشایند نبود، گفت: آیت الله بهشتی، آیت الله هاشمی رفسنجانی شهید باهنر و دیگران پیش از انقلاب از منافقان حرف‌های مختلفی شنیدند در حالی که اکنون با همدیگر نامهربانی می کنیم که پسنیده نیست.

وی بابیان اینکه در حال حاضر برخی نامهربانی ها را میان خودی‌ها می‌بینیم، گفت: نباید حرمت‌ها شکسته شود باید به همه احترام گذاشته شود.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد توجه باشد

 علوی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه از رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید انتظار داشته باشیم حرف ما را بزند، گفت: همه موظف هستند حرف رهبر معظم انقلاب اسلامی را موردتوجه قرار دهند.

وزیر اطلاعات بابیان اینکه اسلام خواهان جاری بودن ادب و احترام در جامعه است، گفت: همه باید دقت کنند با آبروی کسی بازی نکند و به‌ناحق آبروی کسی را نریزند جامعه باید لبریز از مهربانی باشد.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید در مقابل بدی‌ها صبور بود، گفت: کسی می تواند در مقابل برخورد بد دیگران با مهربانی پاسخ دهد که از صبر و بردباری برخوردار باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران