تاریخ : 10:21 - 1395/09/24
کد خبر : 59180
سرویس خبری :
 

قرارداد با کره‌ای‌ها خیانت به توانمندی مدیران و کارگران ایرانی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

قرارداد با کره‌ای‌ها خیانت به توانمندی مدیران و کارگران ایرانی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در نطق خودم در مجلس هم گفتم قرارداد با کره‌ای‌ها خیانت به توانمندی کشور در حوزه مدیریتی و کارگری است.

به گزارش کارگرآنلاین، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس و عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با عقد قرارداد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با هیوندای کره جنوبی برای خرید کشتی گفت: من در مجلس هم در این مورد تذکر دادم و گفتم قرارداد با کره‌ای‌ها خیانت به توانمندی کشور در حوزه مدیریتی و کارگری است.

وی افزود: کشتی‌سازی ایران نشان داده توانمندی زیادی در زمینه ساخت و تعمیر کشتی دارد اما متاسفانه در صورتی‌که اگر بی‌توجهی دولت به این بخش ادامه داشته باشد شاهد بروز آثار منفی خواهیم بود که یکی از بزرگترین آن بی‌کاری کارگران این مجموعه خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه به فارس گفت: ما وقتی در کشور خودمان به نیروهای متخصص خودی اعتماد نداریم چطور باید از کشورهای همسایه انتظار اعتماد داشته باشیم.

مرادی اضافه کرد: در سال‌های اخیر توانمندی نیروهای شرکت کشتی‌سازی به جایی رسیده بود که کشتی‌های خارجی برای تعمیرات به این شرکت مراجعه می‌کردند اما حالا اگر قرارداد با کره‌ای‌ها به ثمر برسد قطعا یکی از تبعات آن بی‌اعتمادی همین مشتری‌ها هم خواهد بود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس در انتهای صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت و معدن یک بار از شرکت کشتی‌سازی دیدن کردند و توانمندی آن را در ساخت و تعمیر کشتی را درک کردند. من در همان زمان هم به توانمندی این شرکت تاکید کردم اما حالا با توجه به اینکه امسال مقام معظم رهبری هم تاکید به تولید داخلی داشتند نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که آقایان با کره‌ای‌ها قرارداد بسته‌‌اند.