تاریخ : 09:59 - 1395/10/02
کد خبر : 59508
سرویس خبری :
 

امکان ایجاد ۶۰۰هزار شغل با تخلف ۳۰۰۰میلیارد تومانی برند معروف کره‌ای

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی علام کرد

امکان ایجاد ۶۰۰هزار شغل با تخلف ۳۰۰۰میلیارد تومانی برند معروف کره‌ای

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه گمرک در چند سال اخیر به‌خوبی عمل کرده است، گفت: رقم تخلف شرکت تولیدکننده لوازم خانگی کره‌ای بسیار بزرگ است. با این پول می‌توانیم ۲۰هزار شغل پایدار و یا ۶۰۰هزار شغل خدماتی ایجاد کنیم.



به گزارش کارگرآنلاینم، حمیدرضا غزنوی در واکنش به خبر "جریمه 3000 میلیارد تومانی برند مشهور لوازم خانگی کره‌ای"، با اشاره به اینکه ایران دومین بازار این شرکت کره‌ای متخلف است، گفت: امیدواریم مردم و رسانه‌ها پیگیر این تخلف و برخورد با آن باشند.

سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه اصولاً قاچاق مربوط به برندهای خارجی است، افزود: مبارزه با قاچاق علاوه بر مبادی ورودی، در سطح عرضه هم بسیار مهم است.

غزنوی افزود: با توجه به برخوردی که با کالاهای قاچاق در سطح عرضه انجام شد فروشندگان سعی کرده‌اند این کالاهای قاچاق را عرضه نکنند و درخواست جدیدی برای آن ندارند.

وی با ابراز اینکه شناسنامه‌دار کردن کالاهای تولیدی داخلی و وارداتی از اقدامات خوب است، ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند اقدامات ریشه‌ای و فرهنگسازی است و مردم هم باید مشارکت کنند و کالاهای قاچاق را نخرند.

غزنوی درباره علت افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: حدود 3 سال است که تولید کنندگان داخلی افزایش قیمت نداشته‌اند.

سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی در گفتگو با تسنیم گفت: قبلاً تولید کنندگان، مواد اولیه را با ارز مبادله‌ای دوهزار و پانصد تومان دریافت می‌کردند امّا اکنون چندین ماه است که این ارز مبادله‌ای قطع شده است بنابراین تهیه مواد اولیه خارجی حدود 30 تا 40 درصد گران‌تر و مواد اولیه داخلی هم در 3 ماه اخیر حداقل 20 درصد گران شده است.

وی افزود: حدود 20 تا 30 درصد کارخانجات تولید لوازم خانگی، اجناس خود را گران کرده‌اند.

غزنوی گفت: لوازم خانگی تولیدی حدود 30 درصد تولید کنندگان داخلی حداکثر 6 تا 7 درصد گران شده است.