تاریخ : 13:14 - 1395/10/02
کد خبر : 59528
سرویس خبری :
 

اشتغالزایی برای 16 هزار و 63 نفر از محل فعالیت تعاونی‌ها در زنجان

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

اشتغالزایی برای 16 هزار و 63 نفر از محل فعالیت تعاونی‌ها در زنجان

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از اشتغالزایی برای 16 هزار و 63 نفر از محل فعالیت تعاونی‌ها در زنجان خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، حمید دنیایی گفت: طبق قانون تعاونی‌ها باید در اقتصاد کشور سهم 25 درصدی را داشته باشند و این امر در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود که هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه تحقق این امر نیازمند استفاده بیشتر از ظرفیت تعاونی‌ها در بخش‌های متعدد است، اضافه کرد: به همین منظور باید فرهنگ تعاون در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان زنجان به منظور ارتقای سطح کیفی فعالیت تعاونی‌ها افزود: در همین راستا طرح پالایش تعاونی‌های استان اجرایی شده است.

دنیایی با بیان اینکه قبل از پالایش، استان زنجان دارای 3 هزار و 900 تعاونی بود، اضافه کرد: بر اساس پالایش انجام شده 2 هزار و 200 تعاونی غیرفعال شناسایی و بر این اساس تعداد تعاونی‌های استان به یک هزار و 626 مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای تعاونی‌های استان زنجان 865 هزار نفر است، افزود: از این تعداد 750 هزار نفر عضو تعاونی‌های سهام عدالت است.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به نقش تاثیرگذار تعاونی‎های استان در اشتغالزایی اظهار کرد: تا کنون از محل فعالیت تعاونی‌های استان برای 16 هزار و 23 نفر اشتغالزایی شده است.

گفتنی است، در راستای استفاده بهتر از فعالیت تعاونی‌ها گروه هم‌اندیشی و راهبردی توسعه تعاون استان تشکیل شده است که هدف از فعالیت آن تحقق هفت راهبرد ابلاغی وزارت متبوع است.

بهره‌گیری از ظرفیت فکری اعضای تعاونی‌ها، تحول تقویت پیوندهای موجود فعلی بین تعاون‌گران استان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در سند توسعه بخش تعاون، جلب مشارکت آحاد مردم و سهیم بودن ایشان در پویایی اقتصاد کشور از جمله اهداف فعالیت این کمیته تخصصی است./فارس